Columbus koppelen aan Samsung Galaxy S Plus

mister9

Actief lid
Hallo,

Wij hebben sinds deze week een o2 met columbus navigatie. Werkt fantastisch. Het koppelen met mijn telefoon was een eitje, maar mijn vrouw heeft een samsung galaxy S Plus.

Als ik die koppel gaat het prima (zoeken naar telefoon, 12 cijferige code op telefoon invoeren), de verbinding is zo gemaakt. Maar als die gekoppeld is, dan zie ik op de samsung "externe SIM-Modus ingeschakeld". De telefoon knalt direct in vliegtuigmodus. Hierdoor kan er niet meer gebeld worden. Niet via de Samsung, maar ook niet via de columbus. Ik zie keurig het telefoonboek weergegeven worden op de columbus, dus de verbinding is prima. Maar bellen kan dus niet.

Weet iemand hoe dit kan, en hoe ik het kan oplossen??

Bedankt alvast!!
 

Bakkertje

Forumguru
Hoe oud is de auto?

Allereerst heeft het niets met de Columbus te maken, maar met de bluetooth carkit in de auto (dit is een losse module). De columbus wordt enkel gebruikt om deze te bedienen.

De wat oudere bleutooth carkits ondersteunden alleen rsap (remote sim acces protocol). De meer recente ondersteunen ook andere bluetooth profielen (HFP Handsfree profile uit m'n hoofd). Je kunt in de maxidot instellen welk type te telefoon ondersteund, daar kun je kiezen voor sim modus (RSAP) of phone modus (HFP).

p.s. het bovenstaande staat ook in je gebruiksaanwijzing, hoofdstuk communiceren ;)
p.p.s. er is een rsap "app" te vinden in de android market, die kun je ook nog eens proberen mocht er een rsap carkit inzitten
 

mister9

Actief lid
De auto is 3 dagen... Net afgelopen weekend opgehaald bij de dealer. Heb je daar iets aan?
Wat moet ik nu in de Maxidot instellen? En waar kan ik dat doen? En heb ik die app nu nodig? Bedankt alvast voor je hulp!!
 

mister9

Actief lid
Thanks. Dus als ik 'm op HFP koppel, dan heb ik niet het probleem dat ie op vliegtuigmodus springt, en kan ik gewoon blijven bellen enzo? Met mijn telefoon (iphone) gaat het super.
 

mister9

Actief lid
Gelukt. De samsung behoudt nu de netwerk verbinding en het bellen gaat prima (wel met een enorme echo, maar toch).
 

mister9

Actief lid
Zal er nog even mee spelen.

Ik krijg trouwens geen sms melding op mijn scherm / maxidot? Van de Samsung niet maar ook niet van mijn telefoon. Kan ik dat ergens instellen?
 

Bakkertje

Forumguru
zover ik weet werkt sms-en enkel bij rsap gekoppelde toestellen, zie ook pagina 128 van de manual :xyxthumbs:
Bij mij werkt dat overigens oo kniet en het lijkt me daarbij ook een niet echt bruikbare optie, ik mezelf nog niet sms-en onder het rijden zeg maar.. Als je stilstaat kun je het gewoon op je telefoon zelf doen..
 

MarcoO2

Forumguru
't Is wel heel relax hoor. Niet zozeer het typen, maar vooral het lezen (op maxidott) is ideaal.
 

mister9

Actief lid
Moest jij er nog iets speciaals voor instellen i'm t werkend te krijgen of wordt jou toestel gewoon goed ondersteund.
 

mister9

Actief lid
Maar zou mijn telefoon (Iphone) dan niet gewoon de sms-jes moeten laten zien. Die is volgens mij ook vie RSAP verbonden...
 
Bovenaan Onderaan