Columbus kaart update V9 begint niet

rutgerm

Senior Member
Als ik het goed begrepen heb zou ik eenvoudig de kaart op mijn Columbus moeten kunnen updaten. DVD erin, dan komt de vraag of ik de kaarten naar de HD wil kopiëren en vervolgens gaat de boel vanzelf, toch?

Maar als ik de DVD erin gooi (V9) hoor ik hem spinnen en vervolgens gebeurt er niets. Moet ik toch nog iets doen, of is mijn DVD niet goed? Heb hem bij de auto gekregen.

Als ik hem eruit haal zegt hij wel: Navigatie DVD wordt verwijderd oid. Dus hij herkent hem wel als zodanig.

Kan het zijn dat ik nieuwere firmware moet hebben voor deze kaart?
 

Neptukker

Forumguru
Als je er een kaart indoet die reeds geïnstalleerd is doet het systeem niks. Kortom: je hebt al V9 op de HDD staan.
 

rutgerm

Senior Member
Huh, da's raar. Als ik heel lang op settings druk en de versie van de kaart bekijk begint die wel met een 7. Wat zou er moeten staan of hoe kan ik controleren dat ik zeker weten V9 heb?
 

rutgerm

Senior Member
Gezien ik hem het verschil uit moest leggen tussen de HT2 en HT4 lijkt het me sterk dat hij daar expert genoeg voor was. Maar eind goed al goed, ik heb recente kaarten.
 

Darkside

Forumguru
7920 is geen officiele update. Dat is de 7918.
De 7920 is de 7918 maar dan met Flitspalen geïntegreerd (oppassen in Frankrijk dus).
Denk dat de vorige eigenaar dus al voor je heeft geupdate
 

Darkside

Forumguru
Als het goed is staan ze vast in de poi database. Je kan er voor kiezen om ze niet te laten zien ( net als tankstations bv ). Maar technisch is dat niet voldoende. Daarom draai ik 7918 met mijn eigen db met o.a. flitsers. Deze heb ik verwijderd toen ik naar Frankrijk ging. En er thuis weer opgezet. Als je ze niet wilt hebben moet je opzoek naar een 7918 en daarvan de toc updaten na versie 7921 ( anders ziet de columbus niet dat het een " nieuwere" versie is )
 
Bovenaan Onderaan