Columbus i.c.m. iPhone: wat kan er allemaal?

wigerm

Lid
Met het risico dat dit niet in het O3 forum thuishoort post ik hier toch de volgende vragen over Columbus.
Over een paar weken krijg ik mijn O3 geleverd met Columbus navigatiesysteem. Daarbij heb ik voor de iPod aansluiting gekozen i.p.v. USB.

Tijdens twee proefritten ben ik erg te spreken over het entertainment systeem, maar ik ben wel heel erg benieuwd wat ik straks allemaal kan i.c.m. mijn iPhone. Hierover de volgende vragen:

1. Hoe is de geluidskwaliteit van handsfree bellen? Ik ben niet te spreken over mijn huidige TomTom als carkit..
2. Werkt de spraaksturing makkelijk? In de Ibiza van mijn vrouw werkt het dramatisch, geen enkele naam uit de contacten wordt herkend, systeem raakt daardoor over de rooie en na een week maar besloten dit nooit te gebruiken.
3. Wat is het voordeel van de telefoon aansluiten op de iPod aansluiting i.v.m. een Bluetooth verbinding?
4. Kan Columbus naast file-informatie ook flits-informatie doorgeven?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden en ervaringen!
 

Terpie

Nieuw lid
Beste Wigerm,

Ik heb ook een octavia met Columbus systeem en helaas kan hier niet zonder extra module een Iphone aan gekoppeld worden middels de Bluetooth. Iphone ondersteund namelijk geen RSAP, dit is een Bluetooth signaal. Het is te belachelijk voor woorden dat ze de Columbus niet compatible maken met een van de meest verkochte telefoons. Je kan ook de Iphone jailbreaken en een app erop zetten dan kan hij wel pairen met de Columbus.
 

Maik

Actief lid
Nou Terpie, Ik heb een testrit gedaan in een nieuwe octavia combi en had binnen 1 minuut mijn iphone gepaired via bluetooth ... Alles werkte meteen inclusief telefoonboek....

Maar weet niet wat de extra's zijn wanneer je deze met ipod aansluiting ipv bluetooth koppeld...
 

Terpie

Nieuw lid
Maik,

Was dit het Columbus systeem of het Admundsen systeem. Mijn Columbus ziet de Iphone wel maar hij kan namelijk niet pairen.
 

Maik

Actief lid
Dit was het Columbus systeem in een Nieuwe Combi Elegance Business....

Heb een iphone 5 met ios 6.1
 

CDK

Forumguru
met de oude Columbus communiceert mijn iPhone 5 anders prima hoor, ook zonder rsap
 

Tallguy

Forumguru
Het klopt dat dit niet thuis hoort in het O3 forum :) hier hebben we het Car Audio topic gedeelte voor.
Topic verplaatst.
 
Maik,

Was dit het Columbus systeem of het Admundsen systeem. Mijn Columbus ziet de Iphone wel maar hij kan namelijk niet pairen.
Voor 2011 (weet het niet exact) werd een bluetooth modeule ht2 geleverd die alleen het rsat protocol ondersteund. Daarna werd een ht4 bluetooth module geinstalleerd die ook andere bluetooth protocollen ondersteund en hiermee eigenlijk alle smartphones.
 

RogerS

Forumguru
Helaas niet, die van ons is van mei 2010.
Hallo Terpie dan heb je nog een Novero HT2 module. Vlak daarna zijn de auto's van modeljaar 2011 uitgeleverd met de HT4 module die wel het handsfree profile ondersteunen en bruikbaar zijn met een heleboel telefoons zoals de iPhone. Onze auto is van augustus 2010 (modeljaar 2011) had wel al de HT4 module.

Zie ook mijn advertentie als jij je HT2 module wilt vervangen door de HT4 module. http://www.skodaforum.nl/forum/thre...ro-ht4-voor-iphone-en-andere-telefoons.20247/
 
Bovenaan Onderaan