Columbus heeft kuren, wat kan ik doen?

mister9

Actief lid
Hallo,

We rijden in een O2 uit februari dit jaa, 1.4 tsi businessline.

Daar zit een erg prettige Columbus navigatie in. Op zich prima, maar hij heeft sinds een dag of wat kuren. Vrijdag was ik vanuit Hilversum op weg naar Amersfoort, en toen zag die me in Duitsland rijden, met Duitse straten en alles. Eenmaal in A´foort ging het weer goed. En vanmorgen moest ik naar Volendam. In het begin zag ie me steevast 50 meter naast de weg (A1, niet een nieuwe weg ofzo) en nu wijkt ie steeds verder af. Ik rij door weilanden, terwijl ik op wegen rij die er al heel veel jaar zijn. Dit had ik nooit, en het is best heel vervelend.

Herkend iemand dit ? Wat kan ik er aan doen??

Bedankt vast!!

mister9

Actief lid
Het gekke is, soms doet ie het wel.

Aan de kou ligt het ook niet.

Vanmorgen was het sowieso niet meer zo koud. En ik reed vanuit Hilversum al bijna in Volendam, en volgens de navigatie reed ik toen in... Almere!!! Eenmaal in volendam herkende die mijn locatie ineens weer en werkte het weer...

Ik ga vrijdag op wintersport, en op deze manier wordt het wel een spannend ritje...

CharlesTucker

Forumguru
Vergelijkbare problemen komen vaker voorbij op het forum, meestal blijkt water in de antenne de oorzaak te zijn, antenne laten vervangen lost het probleem op (GPS signalen dringen erg slecht door een laagje water heen). Overigens kan het uiteraard nooit kwaad om een setje analoge kaarten bij je te hebben, en de rit op papier enigszins voor te bereiden, de techniek laat je meestal in de steek op het moment dat je dat niet kan gebruiken (Murphy had gelijk).

Het probleem suggereert ook wel dat er in de signaalverwerking binnen de Columbus ruimte is voor verbetering, in plaats van fouten van kilometers (Duitsland?) behoort dat ding gewoon zelf even te melden dat hij geen idee heeft waar hij is omdat hij geen of hooguit brakke GPS signalen binnenkrijgt.

Antera

Donateur
GPS antenne is aan het overlijden voor 99% zeker. Even vervangen en dan zal je weer juist rond rijden

Bovenaan Onderaan