Columbus gestolen

hemi24

Forumguru
Wat @Antera laatst al aangaf, achteraf alarm laten activeren (VCDS of OBDeleven) en kindersloten op de achterportieren activeren.
 

hemi24

Forumguru
Ze tikken vaak het kleine ruitje in van het achterportier en trekken dan aan de binnenkant het achterportier open inderdaad.
 
En als je dat alarm activeert dan gaat je auto toeteren als deze afgesloten is en zij door het verbroken raam de deurhendel aan de binnenzijde opnemen (en met kinderslot op de achterdeuren zijn dit al twee van de vier deuren die zo niet open gaan).
 

1983jeroen

Forumguru
Nooit over nagedacht. Ik heb toch maar zeer zelden achter passagiers dus kan kinderslot er best op doen.
Bedankt voor de tip!
 

Cees33

Forumguru
Inmiddels staat de auto bij de schadehersteller en is de schade bijna 8k. Als ik dat over 2 jaar weer heb dan is ie economisch total loss denk ;-(
 

Cees33

Forumguru
Is het systeem in de O4 inmiddels minder diefstalgevoelig? Als dat zo is dan denk ik er sterk over een O4 diesel in Duitsland te gaan kopen. Ik heb nu wel extra maatregelen genomen om het de dieven volgende keer heel wat lastiger te maken.
 

Sebastian

Donateur
Dat ze niet een systeem maken met afneembaar front, wat ze vroeger deden. Okee, het is groter maar er moet toch wel wat te bedenken zijn. Of afneembaar scherm. Hardware-sleutels / -versleuteling o.i.d. Iets!

Heb kindersloten inmiddels geactiveerd. Bedankt voor de tip.
 

1983jeroen

Forumguru
8K voor alleen het navigatiesysteem en een nieuwe ruit? :eek:
Dat is toch belachelijk.

Of is er ook schade aan het dashboard?
 

Cees33

Forumguru
Nee, maar er moet een nieuwe kabelboom worden getrokken. Interieur moet er deels uit en ook het dashboard moet er kennelijk uit.
Complete systeem is trouwens ook al ruim 4k
 

haassie

Forumguru
De NL markt is een goede markt voor "Europeanen". Rijk aanbod.

3 weken geleden, buitenspiegels van 3-serie van collega afgejat, zelfde straat een bmw klokkenwerk weg, 2 weken geleden hier in de zijstraat een volledige RAV4 (no 1 op de lijst van gestolen autos). Nou helpt het ook niet dat een autoalarm van een buurman bij ons in de straat in die periode gemiddeld 3x per week afging waarbij mensen op den duur ook denken het zal wel. Helaas hebben ze die laten staan :)

Het is altijd dezelfde figuur en moet heel veel zwarte trainingspakken en hoodies hebben....."black batty"niet te verwarren met "black betty" staat klaar.
 
Bovenaan Onderaan