Columbus: "geen files "er stond echter ruim 1000 km.

RayDelft

Forumguru
Vanochtend was ik 1 van de velen die vaststonden in de sneeuw. Omdat ik ilde weten wat me op mijn route stond te wachten vroeg ik met TMC de verkeersinfo op. Deze meldde tot mijn stomme verbazing dat er geen verkeersinfo beschikbaar was. Er stond volgens de radio ruim 1000 km.

Een collega met een A5 had hetzelfde bericht.

Toch vraag ik me af, hoe dit kan.
Is het apparaat gemaximeerd op 1000 km file oid?

Ben benieuwd.
 

rickvandevelde

Senior Member
Ik in mijn superb bij Arnhem de Duitse tmc info en ook geen Nederlandse tmc. Mijn collega in zijn audi in Nijmegen tmc info Belgie en ook geen Nederlandse info.
 

Cordoba

Forumguru
Met dergelijke file hoeveelheden, werd er in het verleden de radio (de reguliere verkeersinfo) geen informatie meer gegeven over files, omdat de info te omvangrijk was, en bovendien niet goed bij te houden was, hoe de actuele stand was. Mogelijk dat er iets vergelijkbaars aan de hand was, dus dat het TMC systeem gewoon niet meer gevoed werd met info, omdat de verkeerscentrale die de info moet aanleveren blijkbaar het overzicht kwijt was.
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn tomtom met traffic information deed het uitstekend en gaf heel juist de files aan.
 

Bakkertje

Forumguru
@cordoba, gisterenmiddag toen ik naar huis reed en er maar een beperkt aantal files was, deed m'n Amundsen+ het nog steeds niet, ik vermoed dat er toch meer aan de hand was.

@Fabia, Tomtom maakt waarschijnlijk gebruik van Tomtom HD traffic. Mijn smartphone met de app het verkeer pro gaf ook op de meter nauwkeurig aan waar de files stonden, daar gaat het in dit draadje alleen niet om..
 
Bovenaan Onderaan