Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hallo..
Ik heb in mijn Octavia een Columbus systeem.
Alles werkt perfect op geluid van route begeleiding na.
Ik kan niet er achter komen waarom
Weet iemand hier iets van of kan mij helpen
Radio geluid doe het wel goed.
Kan het zijn dat je toevallig het stemvolume hebt uitgedraaid? Ik wil de muziek wel eens zachter zetten via het wieltje op het stuur, terwijl Bea (zoals wij onze navigatiedame noemen) iets zegt en daarna snoer ik haar de mond. Probeer eens via de menu's dat volume te verhogen, of draai aan het wieltje tijdens het voorleesmoment.
Hallo
Bedankt voor je reactie
Snap en weet wat je bedoel.
Maar je moet toch ook in menu stem aan kunnen zetten.
Al geprobeerd maar nog geen resultaat
Heb zelfs al fabrieks instellingen gedaan
Bedankt voor je reactie
Volgens mij staat geluid bij instellingen aan.
En ik heb deze eergisteren opgehaald. Hier voor heb ik dezelfde auto gehad. Daar geen probleem mee gehad. Maar bij deze auto heb ik geen geluid gehad ook niet met proefrijden. Wel gekeken natuurlijk of alles werkt. Maar niet op de stem. Maar lijkt mij meer een instelling dat niet goed staat omdat verder alles wel werkt
Volgens mij zo te zien staat alles goed.
Denk dat ik terug moet naar garage(heb garantie) of langs dealer. Had ook al fabriek instelling gedaan. Dus dan zou het toch wel weer aan moeten staan lijkt mij of heb ik dat verkeerd?
Ja klopt. Maar als ik naar tone ga... Dan naar navigarie en Staat stem geluid aan. Als ik dan ergens iets vind van volume dan zet ik die op volume half en minimaal er net onder. Dan gaat radio echt hard aan ineens... Ik weet niet meer haha
Zit er in die columbus niet een menu in audio waar je de minimale geluidsinstellingen kunt instellen voor Radio / Telefoon en Navigatie.
Die luxe heb ik namelijk wel in de Zenec waar ik voor elk audio component die instelling kan instellen.
Lijkt me bij zo'n dure columbus dat er ook zo'n menu ergens verborgen zit !!??
Dat zou je denken @EdK ,maar in elk geval bij de Amundsen+ werkt het zoals ik hierboven beschrijf.
Want daar is het echt niet anders te regelen.........(maar ben blij dat ik dat wel kan )
Zoals jij beschrijft is bij mij ook mogelijk.
Dus tijdens het praten van navi miep de volume knop harder draaien is tevens geluid harder.
Maar dit geld bv ook voor bij telefoneren
Kan hem muten, maar ook tijdens gesprek harder of zachter zetten met draaiknop op stuur.
Dus je zou zeggen dat dit bij de columbus toch echt niet anders is ....
Helaas.... Ook linker knop ingedrukt en aan stuur volume gedraaid maar geen geluid.
Woont er iemand die hier verstand van heeft in de buurt van Arnhem Nijmegen Tiel? En als er iemand woont wil die er even anders naar kijken???
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.