Columbus Columbus doet niets meer

Jo!

Lid
sinds gisteren krijg ik geen scherm meer. zwart, en af en toe een silhouet van de auto.
iemand wijsheid?

toch maar omkijken naar een upgrade? ben sowieso niet gecharmeerd van het hele ding, maar het is nu wel heel vervelend omdat het meer doet dan alleen maar nav, phone en muziek (net deze dingen die ik niet zo interessant vindt) - ik heb een prima iPhone namelijk. De muziek via bluetooth was wel cool en bellen via het autosysteem via bluetooth ook natuurlijk, zij het dat het allemaal wat krakkemikkig aanvoelde.
 

Jo!

Lid
ja, een replacement is wel de wens. alleen mijn portemonnaie is het daar (nog) niet mee eens.
ik wil eerst weten of het systeem overleden is.
een beetje zuur natuurlijk, ik heb die auto net 4 dagen!
 

Tees

Donateur
Al een harde rest geprobeerd? Verschilt een beetje per model hoe dat moet, maar dacht dat t 10 sec de aan/uit knop ingedrukt houden is voor deze.
 

Jo!

Lid
dat had ik (op gevoel) al gedaan, ook de <> + i
geen resultaat.
maar, ik werd vanmorgen wakker met waarschijnlijk de oorzaak:
het is technologie van 2012 (of eerder) met een harde schijf. ik weet niet hoe groot die is, maar daar staat standaard natuurlijk al van alles op: besturingssoftware, basisprogramma's etc.
ik heb succesvol met bluetooth gekoppeld, en de telefoon werkte wonderbaarlijk. de besturing, m.n. via stuur is wat krakkemikkig, maar … het werkt(e).
Wat hij ook probeerde is het adresboek te synchroniseren. hij gaf een aantal keren melding dat dat niet afgerond was.
Daar had een alarmbelletje af moeten gaan bij mij: ik heb een nogal omvangrijk adresboek en mogelijk kan dat systeem dat niet handelen!
daarop loopt denk ik de HD vast.

Ik had al een vermoeden eergisteren en heb de BT-verbinding met de telefoon verbroken. Voordat ik dat deed zag ik in de instellingen dat je allerlei dingen op je tel kunt aan en uit zetten. ook hier rinkelde het belletje niet hard genoeg. Ikheb inmiddels de verbinding verbroken, maar ik denk dat daar een antwoord zou kunnen zitten.

Iemand hier met enige kennis van hoe die HD werkt?
 

Jo!

Lid
probleem opgelost!
het lijkt dat het probleem opgelost is: mijn 'hunch' waar ik vanmorgen mee wakker werkt lijkt te kloppen: gelijke in de auto getest en de Columbus deed het weer. gelijk het phone-geheugen e.d. gereset, en nu doet hij het weer.
opnieuw gekoppeld met BT en dit keer niet het adresboek syncen. is ook helemaal niet nodig, naast het feit dat ik niet kan selecteren welke delen ik wil syncen.
enfin, ik denk dat het de HD-capaciteit was.toch maar wél het boekje lezen voortaan. … er staan handigheidjes in namelijk
er zit dus ook een info-menu over de HD in: ik heb geen idee wat de capaciteit is van dat Din …
 

Jo!

Lid
ik heb ze gebeld, maar die kunnen nu even niet veel info geven. de persoon die er 'alles' van weet is op vakantie …
dit bedrijf gaat wel in mijn adresboek, het blijkt dat ze alleen repareren, geen nieuwe apparaten leveren. prima: 'schoenmaker, blijf bij je leest'

weet iemand een bedrijf (b.v.k. in de buurt van Ede) die veel weet van installatie van een upgrade naar modernere tijden?
fysiek met iemand praten werkt voor mij altijd beter namelijk.
 

EdK

Forumguru
Je zou eens contact met @Rainesh kunnen opnemen !
Die heeft misschien de nieuwste firmware voor je unit.
Zal hij wel de gegevens uit je unit willen weten . maar dat legt hij je dan uit.
Moet je wel voor naar DenHaag of als je VCDS kabel hebt dan kan hij één en ander doen op afstand.
Met hem maak je meer kans dan bij een dealer, die doen of willen het vaak niet doen !! Uitzonderingen daar gelaten, maar die zijn op één hand met 2 geamputeerde vingers te tellen... :koffie:
 

Rallye

Forumguru
Een update naar modernere tijden door een nieuwe navi? Zie mijn post hierboven, eventueel kun je wellicht ook voor een RCD660 gaan. Een goede autostereozaak moet in omgeving Ede toch te vinden zijn?
 

EdK

Forumguru
Nee ze zijn allemaal aan t soliciteren om minister president van NL te worden.
Maar die Davilon is mijn ding zeker niet, hoog china gehalte.
Wil je genieten van een unit dan of nieuw orgineel (erg duur) of Zenec of zijn tegenhanger !
Alles wat er onder zit geeft elllende op een of andere manier.
Lees maar eens topics door hier op forum.......
Maar houd niet in dat je het mag aanschaffen en inbouwen hoor !!! een ieder heeft het recht te doen wat hij wil. :koffie:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Jo!

Lid
Dank je.
Succes met het premierschap!
Ik zou het niet willen en kunnen.

Dat ‘China-gehalte’: waar is dat op gebaseerd? Gevoel of wetenschap?
Het ziet er wel goed uit namelijk. Maar ‘looks’ can be deceiving.
 

Jo!

Lid
"kennis is macht". ik wil altijd graag info verifiëren. daarvoor kun je dan o.a. terecht bij een producent.
probeer de producent van Davilon dus te vinden, maar krijg geen resultaat.
dat vind ik wel vreemd idd
 

Jo!

Lid
installatie succesvol. zie niet veel verschil, behalve dan dat het iets sneller en stabieler is. dat laatste is natuurlijk wel fijn.
ook zijn de kaarten meer up-to-date.
ga toch kijken voor op termijn een apparaat waarbij CarPlay werkt.
 
Bovenaan Onderaan