Columbus: Audio-CD kopiëren naar HDD

Gege

Lid
Ik slaag er maar niet in om de tracks van een gewone (gekochte en niet zelf gebrande) audio-CD te kopiëren naar de HDD van de Columbus !

Ik probeerde ook al via een omweg via een SD-kaartje, maar dan kan de Columbus de bestanden niet (meer) lezen ...

Hoe pak ik het juist aan ?
Kan iemand mij helpen ?

Alvast bedankt !

Gege.:407:
 

Rallye

Forumguru
Welke bestanden heb je op de SD-kaart gezet? Een audio-CD bevat .cda-bestanden, waar je niets mee kunt. Welke bestandsformaten worden door de Columbus ondersteund? Moet je er op de computer geen .wav of .mp3-files van maken?
 

Gege

Lid
De Columbus ondersteunt oa MP3's en WMA's.
Met wat of hoe kan ik de CDA's converteren ?
Is het ook niet mogelijk om rechtstreeks van de CD naar de HDD te kopiëren ?

Gege.
 

Huyzen

Lid
Ik brand altijd een zootje mp3's op een dvd, en die kopieer ik dan naar de HDD. Ik denk niet dat je een originele audio-cd zomaar kunt kopiëren naar de HDD, moet je hem niet eerst rippen? Over conversie van cda naar mp3 is op internet genoeg te vinden volgens mij (google).
 

kaggel

Lid
het lijkt me inderdaad een kwestie van eerst even rippen in windows media player en dan op je sd kaart zetten
 

Zwolly

Actief lid
@ Huyzen: Zou dat ook via SD kaart kunnen op deze manier? En hoe lang doet de columbus hierover om 4gb aan muziek over te zetten?
 

Huyzen

Lid
Via een SD kaart zou ook moeten kunnen lijkt mij, al lees ik op het forum ook over kaarten die het niet doen. Ik heb hier zelf geen ervaring mee eigenlijk.
 

Huyzen

Lid
pfoe, dat zou ik eigenlijk niet weten. Ik stop hem erin (de dvd dus..) en na een tijdje is ie klaar. Uurtje of zo? Volgens mij kun je de auto tussendoor gewoon uit en aan zetten.
 

Gieliovd

Forumguru
Hier is je probleem ja. Je kunt nooit een CD zomaar naar je HDD kopiëren.

De oplossing is inderdaad "rippen" en dan op een medium branden om over te kopiëren.

Zoals gezegd, google is your friend.

Als je moet kiezen, ik neem altijd minstens 320 KB/s als bitrate.
 

Tachi

Actief lid
Een bitrate van 320 Kb/s is nogal overdreven hoor, tenzij je een mega goede geluidsinstallatie hebt en een audiofiel bent :)

Voor normale toepassingen is 192 Kb/s ruim voldoende. Let wel, hoe hoger de bitrate hoe groter de bestanden (MP3, WMA).
 

Zwolly

Actief lid
een gemiddeld persoon heeft een niet 100% gehoor, dus die 320kb/s wordt niet eens gemerkt tov 192 of nog lager.......
daarbij, het is voor in de auto, met alle ruis van het autorijden erbij......dus een tikkeltje overdone die 320
 

Gege

Lid
Dank je.
Aan de slag met MediaPlayer dan maar...

Nog een ander vraagje: het is mij opgevallen dat bij het radio spelen de Columbus NIET de titel en uitvoerder, of andere "boodschappen" op het scherm laat zien. In vorige wagen (Citroën C5) was dit wél het geval. Of mss iets met de instellingen ? Ben er zeker van dat de geprobeerde zenders wel degelijk deze tekst ondersteunen, vermits het wél lukte in de vorige wagen.
 

MarcoO2

Forumguru
Dat moet haast wel een instelling zijn, want bij mij worden die boodschappen (via RDS) wel getoond op het display.
 

Gieliovd

Forumguru
Yep, doodgewoon RDS. Dat ondersteunt een radio van de Aldi voor €30 nog.

@Bitrate: ik merk het wel. Vandaar wat ik zei en prefereer. Voor ieder een andere beleving. 128 kb/s volstaat ook voor sommig mensen.

Volgens mij doet Windows Media Player alleen rippen naar *.WMA en niet naar MP3, het is niet de beste keuze. Ik zou een rippertje downloaden (zie suggestie eerder) en dan gewoon MP3 rippen. Probeer dan ook de ID3 tags mee te rippen, dan zie je wie het is op je radio :)
 
Bovenaan Onderaan