Columbus als TV

Beste forumleden,

waar ik weinig over lees is de mogelijkheid van de Columbus om digitale TV weer te geven.

Weten jullie of dit standaard aanwezig is.

Ik heb in de gebruiksaanwijzing hier niets van kunnen lezen?
 

!Škoda!

Actief lid
Hier is een DVB-T module voor verkrijgbaar (in duitsland iig). Prijs weet ik niet. In ieder gevan niet standaard.
Staat wel in de handleiding als optie weergegeven.
 

!Škoda!

Actief lid
DVB-T is iets waar je in NL bar weinig (nog) aan hebt. Je hebt meer aan DVB-C of S.

DVB-T is nl alleen NED 1 t/m NED3 als publieke zenders en verder wat lokale zenders.

Zie ook :http://home.planet.nl/~ploe2070/fmtv/dvbt/digitenne-kpntv.html
Misschien dat er ook andere modules te koop zijn, maar TV is TV, er is niet gespecificeerd dat het private spice of zoiets moet zijn....
En in de buurt van Duitsland kun je dan hard rijdend ook naar Das Erste, ZDF ed kijken :)
 

Tallguy

Forumguru
Misschien dat er ook andere modules te koop zijn, maar TV is TV, er is niet gespecificeerd dat het private spice of zoiets moet zijn....
En in de buurt van Duitsland kun je dan hard rijdend ook naar Das Erste, ZDF ed kijken :)
Ben ik met je eens, maar het aanbod van DVB-T is beperkt, dat wilde ik maar even zeggen.
Ik zie nl ook vaak aanbiedingen van TV's met DBV-T en sommige mensen gaan er dan helemaal op kicken...totdat ze erachter komen dat het heel erg beperkt is.

Als je dus alleen NED1-3 wilt zien is het prima, maar niet voor de RTL zenders en SBS ofzo.
C'est toutes.
 
Commerciele zenders zitten achter een decoder.
Met digitenne kun je in de auto gewoon digitale tv kijken, mits je in het zend gebied zit natuurlijk.
Een tv kabel naar je scherm (wat dan alleen als scherm dient) en je bent klaar.
Wil je ook in het buitenland commerciele tv kijken wordt het toch een ander verhaal.
Dan heb je of een schotel op je dak, niet echt aerodynamisch :D, of een V antenne op je koffer.
En dat is ook niet echt meer van deze tijd.......
 

MadDog2K

Actief lid
Ben ik met je eens, maar het aanbod van DVB-T is beperkt, dat wilde ik maar even zeggen.
Ik zie nl ook vaak aanbiedingen van TV's met DBV-T en sommige mensen gaan er dan helemaal op kicken...totdat ze erachter komen dat het heel erg beperkt is.

Ik heb een LCD tv met ingebouwde DVB-T (bewust gekocht) en mbv. de juiste CONAX-module geeft ie ook netjes de commerciele zenders weer.
Als je er geen kaas van gegeten hebt kan je je erin vergissen, maar dan is 't eigen schuld dikke bult want dan heb je iets gekocht zonder de opties goed te bekijken :)

Als je dus alleen NED1-3 wilt zien is het prima, maar niet voor de RTL zenders en SBS ofzo.
C'est toutes.

Mijn collega heeft in zijn RS een JVC ingebouwd, en een DVB-T ontvanger met ingebouwde decoder.
Hij (of z'n passagiers door de 2 displays in de hoofdsteunen) kan tv kijken terwijl ie rijdt.

Kwaliteit blijft helaas altijd minder dan DVB-C en DVB-S omdat de bandbreedte beperkter is.
 
Bovenaan Onderaan