Coderen, Canton en Catalogus

Status
Niet open voor verdere reacties.

JPSuberb

Nieuw lid
Hoi,

Ik ben nieuw op het forum. Wij hebben inmiddels 2 Skoda's thuis:

- 2017 Skoda Octavia Combi: beetje gekocht als klusauto met een hoge km-stand, maar bevalt supergoed en is veel te luxe en fijn om als klusauto te dienen
- 2021 Skoda Suberb iV Combi: ruime familie auto voor vakanties enzo, wat een fantastische auto!

Maar nu ik mij meer en meer in Skoda en de auto's aan het verdiepen ben, loop ik tegen een 3-tal vragen aan waar ik niet echt een antwoord op kan vinden, dus hopelijk kan iemand hier mij helpen:

1. Voor de Skoda Suberb iV: is er ergens een overzicht of een lijst van de meest leuke en handige coderingen om met een OBD uit te voeren. Ik ben zelf bijvoorbeeld groot fan van de Daytime Running Lights in Scandinavische modus, maar van veel van de opties heb ik ook geen idee wat ze betekenen en ik kan mij voorstellen dat iemand dat wel eens heeft uitgezocht of dat dit op een website te vinden is...
2. Beide Skoda's hebben het Canton audio systeem. Is er zoiets als 'de perfecte instellingen' voor het soundsysteem? Ik snap dat dit ook persoonlijk is, maar voor een groot deel zal er ook zoiets bestaan als een hele goede standaard, weet iemand dat?
3. Brochure/ prijslijst: ik zou het voor mijn eigen archief leuk vinden om de originele brochure en prijslijst van mijn model Suberb (2021) te hebben. Maar aangezien de Suberb 4 inmiddels uit is, is deze informatie niet meer van de website van Skoda.nl te downloaden. Heeft iemand hier op het forum misschien nog een PDF van brochure en prijslijst?

Ben benieuwd!

Suberb.jpg

Octavia.jpg

JPSuberb

Nieuw lid
Hoi @Bakkertje, wat een snelle reactie, super bedankt! Op die website staat inderdaad veel informatie over het coderen en de mogelijkheden die er zijn voor mijn type Suberb. Echter, als ik in de App kijk (ik gebruik Carista), dan zijn er zo veel verschillende opties die vaak ook veel op elkaar lijken, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een wat vriendelijker vertaling van alles wat in de Carista App zie... weet niet of dat bestaat...

En @Antera, ben wel benieuwd waar jij mee gaat komen dan... :jaja::jaja:

unphoto

Nieuw lid
Ik zou jouw posts opbreken in aparte vraagstukken om zowel voor jezelf,.als ons, overzicht te bewaren.

Voor het coderen is er een duidelijk overzicht met een collectie.
Als je niet duidelijk krijgt wat exact wat effect heeft, is het dan wel verstandig om zelf te gaan coderen?
Functionaliteit is over de VAG linie hetzelfde.
Anders post de vraag welke codering functie je zou verwachten en dan kunnen wij je daarmee voorzien.

Voor de Superb met Canton geluid is er een post te vinden om de Sub stekker inde achterbak om te draaien om significante lage frequenties winst te behalen. Dit
geldt alleen voor de Superb 3 IV vanaf 2019 ~ 2024 met Canton installatie)

PDF van jouw wagen kan je downloaden via de app als je de wagen aan jouzelf hebt gekoppeld.

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan