Code auto radio audience

jihoekstra

Nieuw lid
ik heb via marktplaats een radio gekocht maar de code klopt niet
kan ik de radio nu gewoon wegdoen of is er op een andere manier een code bij te krijgen
 

Ronnie

Forumguru
Code kun je via de dealer opvragen, gaat in samenhang met het chassisnr. van de auto. Het kan ook zonder chassisnr, echter ben ik bang dat de radio niet helemaal eerlijk is....... De code staat normaal in het radioboekje dat bij de auto geleverd wordt.
 

Ronnie

Forumguru
Dan zou het (vrij) recentelijk gewijzigd moeten zijn, normaal wordt (werd) de 4 cijferige code er altijd bijgeleverd.........
 

Monteurtje

Forumguru
De radiocode wordt al heel lang niet meer bij de auto geleverd. De code moeten we altijd opvragen via de fabriek, bij aflevering.
Maar als je nu de radio loskoppelt of iets dergelijks dan vraagt die ook niet meer om een code. Alleen als je de radio wisselt met een andere auto.
Maar jihoekstra zou dan naar de dealer moeten om de radiocode te krijgen. Of chassienummer en nummer van radio doorgeven. Dat nummer begint met SKZ.
 

jihoekstra

Nieuw lid
het kan dus zo wezen dat die code die in mijn boekje staat niet overeen komt met mijn auto maar van de auto waar hij uit kom
 

TurboBooster

Forumguru
Code van de radio wordt opgeslagen in de "elektronica" van de auto.
Wanneer deze niet meer overeenkomt met de code van de radio zelf dient de dealer online bij de importeur deze te resetten om een eventuele nieuwe radio te kunnen aanmelden.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Maar.............. Let OP !!!!!!!!!!!!!!

Ik heb het zelfde gehad met een stream radio.Kon ik kopen via Mp zonder code.
Ik ben toen bij de dealer geweest en de code gaat idd electronisch. De dealer adviseerde mij de radio MET code te kopen.
Dit ivm de vele gejatte radio's.Vooral de Rns(vw) serie's. Als het blijkt dat het chassisnummer wat tegenwwordig af-fabriek in de radio gezet word om diefstal tegen te gaan staat opgegeven als gestolen.(info krijgen ze via PON). Ben je dus bezig met heling.Dealer is verplicht direct de politie te bellen.Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Mijn stream radio heb ik via autodemontage broekhuis gekocht. Het bedrijf heeft toen netjes de code erop nieuw ingezet met mijn chassisnummer via pon.
En opgestuurd.

Doe er je voordeel mee.
 

Monteurtje

Forumguru
Ze kunnen dan inderdaad zien dat er een code is opgevraagd van een gestolen toestel en de kans bestaat dat de politie even langs komt. Daarom heeft elk bedrijf een paar mensen die een inlogcode hebben. En die is persoonlijk. Het is dus makkelijk te achterhalen wie de code opgevraagd heeft. Als iemand bij mij zou komen met een columbus zonder radiocode en diegene is nog nooit eerder bij ons geweest, dan krijgt hij van mij geen radiocode.
 

Wilko

Senior Member
Beetje late reactie, maar ik zit dus met hetzelfde euvel. Een gebruikte Stream MP3 radio bij autodemontage Ham gekocht ter vervanging van mijn Stream radio, maar werd zonder code geleverd.

Begrijp ik nu goed dat het demontagebedrijf de code van die Stream MP3 radio bij de importeur op kan vragen, of kunnen alleen merkdealers dat?
 
Laatst bewerkt:

Monteurtje

Forumguru
Sinds 2011 is er wel iets veranderd. Toen had je aan het chassisnummer en skz nummer van de radio genoeg om code op te vragen bij de dealer.

Tegenwoordig kan de dealer het alleen met de testkast en dus moet de auto naar de dealer.
 

Rallye

Forumguru
Overigens hoeft het in bezit hebben van een radio zonder code die ook nog eens als gestolen geregistreerd staat niet meteen dat je “bezig (bent) met heling”. Je moet wel (geobjectiveerd dus) een aanduiding genegeerd hebben dat de radio gestolen was. Gekocht bij een professionele sloper is iets anders dan gekocht bij de lokale junk.....
 

Wilko

Senior Member
Ik heb er van demontagebedrijf Ham een label bij gekregen met het chassisnummer en type van de Octavia II waar de radio uit is gekomen. Alleen geeft het bedrijf aan dat ze die code er standaard nooit bij leveren... Dat stond er helaas niet bij (bij de andere radios van het zelfde type dat ik via de onderdelenlijn te koop zag staan meestal wel), anders had ik hem niet besteld. Helaas kost hem terug sturen en het verlies van de originele verzendkosten naar mij toe samen meer dan online de code opvragen, dus dat ga ik nu eerst proberen. De skodadealer waar ik al jaren kom is helaas tegenwoordig skodadealer af, dus die vertelde mij dat het code opvragen-verhaal wel 45 euro kon kosten. Daar heb ik geen zin in voor een tweedehands radio van 35 euro.
 

Wilko

Senior Member
Ik heb de code inderdaad online opgevraagd bij radio-code.nl
Die code werkte, maar helaas heb ik alleen maar hele oude CD's (2003 en ouder), en daar heeft de Stream MP3 wel wat problemen mee, zeker als het kouder is en er condens op de schijfjes komt.

Nu toch maar eens kijken of ik de aux-in van een USB poort kan voorzien of zo, want een gebrande CD-RW kan hij niet lezen en ik heb geen lege CD's meer in huis om te branden.
 
Bovenaan Onderaan