Climatronic problemen.

pansaebr

Actief lid
Vandaag even langs de dealer gereden om hem te laten uitlezen op fouten omdat er zelfs met 13 graden buiten en binnen een 26 graden gevraagd werd er toch nog koude lucht het interieur werd geblazen.

foutcode 01271 stelmotor van temperatuurregelklep (V68) en 01274 stelmotor van luchtinlaatklep ( V71 )
zijn deze makkelijk te bereiken omdat de garantie verlopen is wil ik deze zelf vervangen.
 

jongetje

Forumguru
Waarom heb je dat de dealer niet gevraagd toen je er stond (of ben ik nu te direct?) voor het uitlezen? Neem aan dat je daar ook een kosten indicatie hebt gekregen?
 

pansaebr

Actief lid
Dealer stuurt later op de week een offerte . Ik verwacht dat deze redelijk aan prijs gaat zijn is een officiële dealer had onlangs een offerte van 330€ voor het vervangen van de stofhoezen achteraan aan deze wagen. Ik zie de prijzen op internet van een 50€ voor een paar. In vond het dan ook een groot verschil voor maximaal 2 uur werk.
 

Antera

Donateur
Je komt er idd niet makkelijk bij helaas. Als je je verveelt een zondag dan is het goed te doen :-)
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb de unit aan de bestuurderskant wel eens zien zitten toen ik bezig was met de comfort module te demonteren (die zit ergens onder het stuur)

Die leek me redelijk bereikbaar. De andere kan zou ik niet goed durven zeggen.
 
Laatst bewerkt:

pansaebr

Actief lid
Even de oplossing meegeven , auto is voor een 2de offerte bij een universele VAG dealer geweest , oplossing volgens deze was een verstopping van het koelsysteem wagen toch bij deze laatste binnen gedaan. resultaat een koppelstuk dat verstopt was en een lek aan 2 koppelingen . Tevens preventief de ventilator vervangen dit voor de prijs van 450€ met een vervangwagen inbegrepen gedurende 2 dagen.
 

turboturbo

Forumguru
En de stelmotoren/-kleppen, zijn die niet vervangen? De foutcodes wezen daarop en die sneuvelen best wel eens nl.
 

pansaebr

Actief lid
Beste,
2 van de 3 waren reeds vervangen een 3tal maand na aankoop zaten toen gelukkig in garantie , dealer waar ik de wagen gekocht had is ondertussen gestopt vandaar naar dat ik een andere dealer was gereden.
 
Bovenaan Onderaan