Climatronic Octavia 1

pansaebr

Actief lid
Bij mijn Octavia 1 doet de climatronic raar omschakelen van ruitverwarming naar voet ververwarming hoor ik een aantal kleppen rammelen Laten uitlezen bij de dealer resultaat de 3 stelmotoren defect .Vervangen zou een week kosten. Zitten deze zo ver weg geborgen dat het veel werk is om deze te vervangen ?
Heeft er iemand een tekening ??
Over prijs nog niet gesproken vermits de wagen nog in aankoop garantie zit van 1 jaar , heb ondertussen de wagen een 5 tal maand. (ik verwacht dat dit gratis zal zijn ).
 

Antera

Donateur
Deze kleppen zitten achter het dashboard in de unit verstopt en lastig bij te komen waardoor dit veel tijd gaat kosten om dit op te lossen. Heb wel duidelijk overleg hierover alvorens je het laat fixen. Je roept garantie maar ik weet niet welke garantie gegeven is en of ze dit eronder laten vallen.

Lullig als je een rekening gaat krijgen of iets
 

pansaebr

Actief lid
In Belgie heb je 1 jaar garantie bij aankoop van een 2de hands wagen bij een dealer standaard zit de bewijslast bij de dealer als er iets defect gaat binnen de 6 maand , na 6 maand moet je bewijzen dat het onderdeel defect was bij de aankoop. Maandag kan ik de baas zelf spreken betreffende kosten , was een werknemer die de wagen heeft uitgelezen.
Hopelijk goed nieuws .
 

turboturbo

Forumguru
Ik zag tijdens het demonteren van een comfort module onder het stuur onlangs, één van de stelmotoren zitten. Die is vrij gemakkelijk bereikbaar maar dat is de stelmotor achter de middentunnel bij de bestuurder. Mogelijks dat de andere stelmotoren dieper verstopt zitten....
 
Bovenaan Onderaan