Climate control verwarmt alleen bestuurderskant

rr66

Nieuw lid
Titel zegt hoop ik genoeg.
Bestuurderskant blaast warme lucht (21°C) maar bijrijderskant niet. Zelfs op standje "HI" gebeurt er niets.
Waar kan dit aan liggen?

Bvd,
Ronald
 

rr66

Nieuw lid
Er komt gewoon koude lucht uit bij een ingestelde temp van 21°. En bij de bestuurder wél warme lucht.
 

PizzaPieter

Forumguru
Mss zou je de moeite willen nemen je even voor te stellen in de meet en greet.

Ook zou het fijn zijn om, zie je vorige vraag in 2020, terug te koppelen wat de oplossing van je probleem was, zodat anderen er iets van kunnen leren.

Succes met je warme lucht.
 

JeSko

Forumguru
Rustig mannen, wellicht bedoelt @rr66 het niet zo @PizzaPieter , en vice versa.

het niet voorstellen kan gewoon want dit forum vereist geen voorstellen om te kunnen deelnemen, ik vind het ook niet alles maar deze discussie is al geweest en het is nu eenmaal zo. Nieuwe leden moeten hieraan dan ook niet constant herinnerd worden, die strijd heb ik ook opgegeven. :)

Verder is lid @rr66 gewoon beleefd, er vallen er hier met veel bottere bijl binnen. ;)

Over dat terugkoppeling geven ben ik het met je eens @PizzaPieter , maar niet iedereen woont op het forum zoals velen hier, en dan vergeet je makkelijk dat je hier ooit wat gepost hebt. :D

Om op je vraag te antwoorden @rr66 , als de ene kant het wel doet en de andere niet, lijkt me dit aan het verwarmingselement te liggen dewelke wellicht achter de clima control schuilt.
Wellicht heb je wat aan dit topic.

 
Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Forumguru
Volgens mij kún je mijn post lezen als sarcastisch, als je dat wílt althans, maar zo was hij niet bedoeld en als je hem gewoon leest, staat er ook niks raars in.

Ik vraag het zelfs vriendelijk, maar dat kún je als sarcastisch interpreteren. Tevens vraag ik of hij meet en greet wilt invullen en zeg nergens dat dit moet. Mijn inziens niet vreemd als de eerste post onbeantwoord blijft sinds 2020.

"Als dit het niveau van communiceren is op dit forum, gezellig..." kun je beter opvatten als een vooringenomen mening over iets dat gewoon goed bedoeld was en als 'passant' van een forum waar je de hulp vraagt van een ander mijn inziens 'bijzonder'.

Enniehoe: houdoekes. Ik ga even het geluid van een WC-rol nadoen.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Daarom dat ik ook zeg dat beide het wellicht niet zo bedoelen zoals het word opgevat, dat heb je met platte tekst, deze is altijd voor interpretatie vatbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik ga me maar niet mengen in de discussie, en een aantal mogelijkheden geven voor de oplossing: m.i. kan het in een van de regelkleppen van de ventilatie zitten of in de temperatuur sensor van de uitstromende lucht (op basis daarvan worden de regelkleppen aangestuurd).

Hoe de warmtewisselaar (er is geen verwarmingselement, dat is de motor ;)) een rol kan spelen snap ik niet helemaal @JeSko.

Uit (laten) lezen zou al veel meer duidelijk maken, er zit vast een fout in het geheugen die hiermee te maken heeft.
 

Cordoba

Forumguru
Info over het probleem houdt niet bepaald over, bijvoorbeeld of deze auto is uitgerust met links/rechts gescheiden klimaatregeling kan essentiele info zijn.
 

Tees

Donateur
Zijn er climate controls zonder dual zones in moderne Skodas @Cordoba? Mijn O2 heeft t al, ik ging ervanuit dat alle modernere Skoda's dat hebben.
 

Cordoba

Forumguru
De kleinere modellen is het zeker geen standaard @Tees, en ik dacht dat het ook nog van de uitvoering afhankelijk kan zijn. Ik weet niet wat je modern noemt, maar een O3 kan ook 8 jaar oud zijn.
 

Tees

Donateur
Nouja, een O3 is iig tenminste een jaar jonger dan mijn O2 :jaja:. Ik dacht dat er in de O2 (en ik neem daarmee aan ook in de O3) maar 1 versie climate control zat.

Kleppen recalibreren zoals hierboven genoemd is inderdaad een goede eerste stap, zou zomaar kunnen helpen.
 

rr66

Nieuw lid
@JeSko, dank voor je link. Heeft me een aantal handvatten gegeven voor een verdere zoektocht naar het probleem.

@Bakkertje, is die video toepasbaar voor elke climate control van de VW-groep?
Ga hem vanmiddag even kijken.

@Cordoba, ik heb een 1.6 TDi Greenline uit 2013. Met een dual regeing. Zie foto.
Ik heb trouwens geen foutmelding.
Denk dat ik vrijdag maar eens naar de garage ga om hem uit te laten lezen, misschien maakt dat meer duidelijk.

Iedereen alvast bedankt voor de inbreng!
 

Bijlagen

  • 20220406_040033.jpg
    20220406_040033.jpg
    395,8 KB · Weergaven: 21

leon-cupra

Forumguru
Aangezien je dual-regeling hebt, staan beide temperaturen gelijk op het moment dat er langs de ene kant koude en de andere kant warme licht wordt geblazen?
 

Tees

Donateur
Die recalibratie werkt zo voor alle VAG groep auto's met climate control. Tis een kwestie van AC en lucht-naar-boven knop tegelijk indrukken en een paar seconden vasthouden. Dan gaan er een paar LEDs knipperen en gaat ie aan de gang. Duurt een minuutje of zo, en dan is ie klaar.

Ik zou dat doen voordat je naar de garage gaat, dit is tenslotte gratis :-)
 
Bovenaan Onderaan