Climaat word te warm

jan49

Actief lid
hallo ik heb een Rapid van 2013 de temperatuur(climaat automatisch ) staat op 22 graden zodra de auto warm word gaat de temp ook op lopen naar heel warm ook draai ik naar koud dan blijf de temp heel warm.
als ik de motor uit zit en weer aan dan gaat het weer goed.
dit gebeurt regelmatig
 

jan49

Actief lid
Alles is goed alleen wat ik zeg dat het binnen in de auto gewoon heel warm word en doe de auto uit en weer aan dan doet ie het weer
 

Cordoba

Forumguru
Dit verschijnsel ken ik nog niet van de huidige generatie Skoda's, maar het lijkt veel op een bekend kwaaltje van de Fabia I: stelmotor voor de kachelregeling die regelmatig het spoor bijster raakt. Uitlezen zal - als het goed is - een foutcode opleveren, die dan waarschijnlijk ook naar die stelmotor zal verwijzen. Bij de Fabia I (en de VW Polo en Seat Ibiza/Cordoba van dezelfde generatie) is het zo, dat een kapotte stelmotor voor de kacheltemperatuur, meestal gevolgd wordt door een kapotte stelmotor voor de recirculatieklep (of net andersom in volgorde).
 

jan49

Actief lid
nou ik ben vandaag geweest er waren vijf fout meldingen na een reset kwam er 1 terug en dat was inderdaad de stelmotor voor de kachelregeling bedankt nog jongens :cheers:voor de support 25 april word het gerepareerd.
 
Bovenaan Onderaan