Clima blaast te koud na odb11 adaptie uitlaatgastemp sensor.

tim_j

Forumguru
Goedemiddag ik heb iets vreemds na het oplossen van storing P047100 aan mijn 1.6 TDI CRKB 2014. ( de storing kwam steeds terug na het wissen)
De storing ‘uitlaat gas temperatuur measurement range/performance bank A’ opgelost met het vervangen van de uitlaatgastemp sensor (origineel dealer) . daarna een adaptatie uitgevoerd met ODB11, storing gewist en inmiddels is de storing 2000km weg. Daarna al wat en wat DPF regeneraties opgemerkt dus dat lijkt allemaal goed zo.

Maar,
Sindsdien blijft de clima maar te hard koelen. Alsof deze ‘binnen warmer voelt’ dan het daadwerkelijk is. En ik snap niet hoe dat kan maar vooral, hoe los je het op..

Een voorbeeld:
Smorgens zonder zon, buiten is het 14 graden volgens de display in de auto.
De clima staat al jaren op ‘ac’ en ‘auto’ Ingesteld op 19,5 graden dan verwacht je dat de boel verwarmd en het op de prettige temperatuur houd.
De clima blaast nu flink koud en blijft dat doen op snelheid 4,5. het wordt koud als een koelkast!
Draai ik naar 22,5 dan is de gevoelstemp oke en dan blaast de clima iets zachter. Maar het ‘doel’ is als het ware nog niet bereikt, de clima blijft zwoegen.
voorbeeld 2;
Als het daadwerkelijk 22 graden is in de auto met een beetje zon, dan moet de ac op 24,5 graden wil je het niet onconfortabel koud krijgen.
De verbruiker ‘airco’ verbruikt dan ook bijna 1/2 liter per uur. (Bijna op de helft) en dat merk ik nadelig weer met accelereren..

Is heer buiten 20 graden en de clima staat op 20 graden op auto/ac, dan is buiten warmer!

Heeft iemand dit weleens gezien, aan welke sensor voelt de clima de actuele binnentemp?
Zijn er basic settings, resets, calibratie mogelijkheden?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan