Claxon wijzigen

Leaserijderdj

Nieuw lid
Hallo allemaal, sinds kort de trotse berijder van een Kodiaq 2. Prima allemaal, op gedoe met het interieuralarm en, jawel, de claxon na. Want tjonge, wat een lullig kut toetertje zit er in zo’n enorme bak. Wist dat vag op omdonderen staat, maar dit is verkeerde bezuiniging. Het ding is op de snelweg niet eens te horen. Is dit nog analoog en kan ik gewoon plug and play een serieuze claxon erin zetten of instaan er dan storingen? Iemand enig idee?
Ik hoor graag van jullie.

EdK

Forumguru
Doe je raam eens open en toeter nog eens...
Ja kerel die skoda's hebben zo'n goede isolatie dat je ze amper hoort.... :cool:

Tees

Donateur
Volgens mij zijn er hier al meer geweest die een enkeltonige claxon hebben omgebouwd naar tweetonig. De zoekfunctie zal vast iets opleveren als je op claxon zoekt.

EdK

Forumguru
Maar even serieus, hoe vaak maken jullie gebruik van de claxon waar hij is voor gemaakt ??
Dus niet als jullie van een verjaardag vertrekken en nog even gedag moeten toeteren rond de klok van 02.00 uur s'nachts....

Als ik het zo even globaal terugkijk dat ik een claxon op auto en motorfiets heb, en dat ik er gebruik van heb gemaakt...... wel dat kan ik op 2 handen tellen over al die vervoersmiddelen de laatste 40 jaar.....

Leaserijderdj

Nieuw lid
Dank voor jullie reacties. Zal eens kijken op de zoekfunctie. En voor edk, ik gebruik het ding als dat echt nodig is, in een direct dreigende situatie en dan heb ik graag dat het ding duidelijk hoorbaar is. Is nu niet het geval. En haha, dat ligt niet aan de isolatie. Mijn tomos had vroeger nog een betere claxon.

Vraag mij zelfs oprecht af of deze claxon wel op het exemplaar zat toen deze Kodiaq 2 voor de typegoedkeuring bij de RDW langskwam. Kan mij dat namelijk niet voorstellen. Zal niet de eerste keer zijn dat vag daar de boel loopt te flessen. Zal er eens serieus werk van maken.

hemi24

Forumguru
Zal hetzelfde lullige eentonige dingetje zijn wat ze ook op de Enyaq monteren; beschamend om te moeten gebruiken zo’n lullig toetertje! Eerder iets wat op een scooter thuishoort!

Frup

Forumguru
Maar even serieus, hoe vaak maken jullie gebruik van de claxon waar hij is voor gemaakt ??
Dus niet als jullie van een verjaardag vertrekken en nog even gedag moeten toeteren rond de klok van 02.00 uur s'nachts....

Als ik het zo even globaal terugkijk dat ik een claxon op auto en motorfiets heb, en dat ik er gebruik van heb gemaakt...... wel dat kan ik op 2 handen tellen over al die vervoersmiddelen de laatste 40 jaar.....
Op twee handen in 40 jaar? Rijd je zo weinig dan? :D

Maar serieus, al kun je maar één keer een aanrijding voorkomen, dan is het toch de moeite waard? Ben het eens met TS.
Afgelopen zomer, met de caravan, heb ik méérdere keren lang en luid moeten toeteren om aanrijdingen met debielen te voorkomen. Ik was toen blij dat ik me kon laten horen. Met zo’n driewieler toetertje lukt dat niet.

P.s. ik stoor me i.d.d. wel regelmatig aan de lullo’s die meermaals luidkeels toeteren bij wijze van groet. Ik bedoel dan niet een korte ‘pep’.Ik zou die hun klaxon graag door de strot douwen.

martijn v o

Forumguru
zou het niet gewoon kunnen zijn dat er maar een toetertje werkt terwijl er twee moeten werken?
Even iemand laten toeteren en kijken onder kap.

hemi24

Forumguru
Vergeet het maar: bij de Enyaq (en ook de ID.3) is zo’n zielig eentonig dingetje gemonteerd; het zou mij niet verbazen dat ze dit ook doorgevoerd hebben bij de nieuwe Kodiaq…

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan