Claxon Fabia Greenline

Wik

Lid
Hoi.
Vraagje,
hoe vinden jullie de toeter in de Fabia Greenline?
Ik vind het nogal een "Donald Duck" toeter.. :-)

iemand een idee of dit te vervangen is?

Vr groet

een kersverser Fabia Combi Greenline rijder die net de toeter getest heeft.

Wik
 

namleop

Actief lid
Helemaal mee eens, ik moest zelf hardop lachen toen ik voor het eerst toeterde. Ik dacht eerst dat ik het niet eens zelf was.
Daar maak je niemand bang mee.

Zouden toeters uit een andere (grotere) Skoda anders zijn en passen op de Fabia?
 

Ron467

Actief lid
En, helaas, niet alleen in de GL fabia

Als ik weer geld aan dingetjes voor de auto ga uitgeven dan..
 

bluskabouter

Forumguru
ik heb bij klein gunnewiek in groenlo voor €15,= een dubbele claxon gehaald.
montage is gelijk, 1 bout.
je moet alleen een extra stekker maken omdat de fabia er 1 heeft en deze dubbele 2.
je gaat van een donald duck claxon naar een scheepshoorn.

kijk maar eens op http://www.kleingunnewiek.com.
 

Berry

Senior Member
Is waar je zou je claxon niet gebruikebn want hij klinkt bijna zielig.
Ga hem zeker nog een keer vervangen dus laat even weten hoe
 

corsaar

Senior Member
Ik vraag me af of de claxon wel zo hard moet zijn.
Als ik dat ding gebruik in nood gebruik vallen de mensen van schrik
van hun fiets.
 

corsaar

Senior Member
Het enige wat in dat regelement staat "een voertuig mag geen overmatig geluid produceren" Daar kan je weinig mee. Ik heb wel eens ergens gelezen dsat een dubbeltonige hoorn verboden is.
 

namleop

Actief lid
Voor zover ik weet is dat alleen verboden als er meerdere tonen zijn die niet tegelijkertijd klinken, bijvoorbeeld zo'n Dukes-of-Hazzard apparaat (ik geef toe, dat is wel leuker dat de gesmoorde eend van de Fabia)
 
Ik heb de claxon van mijn Greenline nog niet gebruikt, heb hem ook nog maar twee weken. Ik kan me uberhaupt ook niet herinneren dat ik ooit een claxon heb gebruikt de afgelopen twintig jaar. Is het dan van belang wat voor geluid de claxon maakt?
 

CaseyBasey

Actief lid
Ik heb de claxon van mijn Greenline nog niet gebruikt, heb hem ook nog maar twee weken. Ik kan me uberhaupt ook niet herinneren dat ik ooit een claxon heb gebruikt de afgelopen twintig jaar. Is het dan van belang wat voor geluid de claxon maakt?
Geldt voor mij ook, misschien wel 30 jaar.
 

peperskoda

Forumguru
Ik heb het maar eens even nagevraagd bij mijn dealer. Uiteraard kan de claxon vervangen worden, maar het ding schijnt op een vervelende plek onder de auto gemonteerd te zijn waardoor het erg lastig wordt een extra stekker te maken en te monteren. Het kan allemaal wel maar het kost wat moeite, dus als je zelf niet echt handig bent(zoals ik...) kost het een wel veel geld.
 

Gieliovd

Forumguru
Als je je weinig in drukte begeeft heb je hem weinig nodig... logica.

Ik heb mijn claxon de afgelopen maanden tientallen keren nodig gehad, (erg veel) mafkezen allemaal op de weg, dus dan moet je nog wel eens je medemens attenderen op zijn gevaarlijke stunts om zelf niet geramd te worden (of overreden op de motor).

En daarnaast, je groet nog wel eens iemand, je zegt gedag als je ergens wegrijdt... en je speelt eens wat in een lege tunnel ;)
 
Hahaha, ook ik lag in een deuk toen ik hem voor het eerst teste.
Ook heb ik iedereen van mijn familie/vriendengroep die mijn auto kwamen bewonderen getracteerd op een komisch momentje........dit is echt een heel triest toetertje.
Mn neefje van 5 heeft een stoerder geluid op zn fiets zitten :)
 

bluskabouter

Forumguru
@peperskoda:

ik heb bij de dealer twee losse stekkers gehaald die er in passen.
boel voorbereid en dan is het een kwestie van plug and play.
stekkertjes kosten als ik het goed heb rond de 3 euro per stuk, dus dat is te doen.

succes:

eddy
 

joergarms

Senior Member
@bluskabouter, daar heb ik m ook vandaan. Een Octavia toetert, dubbeltonige hoorn, klinkt echt stukken beter.
En als je een beetje handig ben, knutsel je er zo een tweede aansluiting bij.
 
Bovenaan Onderaan