Citigo trekhaak

Canon-Eye

Forumguru
Maar voor een fietsendrager lijkt mij 13 polig wat 'overkill'.
Een moderne fietsdrager (zoals mijn opvouwbare Thule) heeft die 13-polige aansluiting gewoon nodig omdat er niet alleen de door @Tees genoemde achteruitrijlichten op zitten, maar ook een mistachterlicht. Hij is dus volledig "aanhanger-bedraad", waarbij ingeval van een ingeplugde stekker bij ingeschakeld mistachterlicht dat van de auto uitgaat en de fietsdrager c.q. aanhanger het overneemt.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Berrychello

Forumguru
Nog even over het trekgewicht: in Nederland gebruikt men altijd het trekgewicht voor een 12% helling. Volgens mij mag men in Duitsland ook dat van een 8% helling gebruiken en dan is het trekgewicht vaak een stuk hoger.

Kees EV

Nieuw lid
Nog een aanvullinkje bij mijn achterklep fietsendrager.
De bevestiging heb ik wat aangepast, ipv de haakjes achter de rand van de klep ga ik met spanbanden achter de klep langs.

IMG_2996.JPG

In de originele bevestiging had ik niet veel vertrouwen en de ruimte bij de klep is heel krap, de haakjes kunnen er niet tussen (zonder te beschadigen).
En nu zit de onderkant ook goed vast, de beugel kan niet van de bumper af komen.

Nog een paar bescherm hulpstukjes :

IMG_2999.JPG

Zodat de banden niet de rubbers beschadigen.

En voor alle zekerheid nog een band rondom, door de achterdeuren.
Zie eerdere foto's

Wel even wat tijd nodig om de opstelling klaar te krijgen.

PizzaPieter

Donateur
De 'beschermstukjes' vervormen de afdichtrubbers dusdanig, dan ik benieuwd ben hoeveel regenwater die nog tegenhouden bij een fikse bui.

Daarnaast best wat druk op de felsranden, althans, ik neem aan dat de spanbanden lekker strak zitten.

Verder +1 voor @hemi24

PizzaPieter

Donateur
Ben ook wel benieuwd wat de verzekering (en degene die de fietsen op zijn/haar motorkap kreeg) ervan vindt dat je zelf een product met typegoedkeuring naar eigen inzicht hebt aangepast.

Bovenaan Onderaan