Citigo Garmin update Q4/2020

Goedenavond!

Zoals ik in het voorstelberichtje vertelde, heb ik sinds afgelopen vrijdag een Citigo uit mei 2013. Deze kwam met een navigatiesysteem van Garmin. Alleen de vorige eigenaar, een lief ouder dametje, heeft natuurlijk nooit de moeite genomen de kaarten te updaten en laat ik eerlijk zijn, vanaf een bepaalde leeftijd zou ik dat ook niet meer doen :tongue:

Dit heeft als gevolg dat de kaarten stammen uit het jaar 2012. Ik wil deze heel graag updaten naar de laatste versie Q4/2020, maar ik kom er maar niet uit hoe ik dit moet doen. Ik ben echt een computernerd en ergens denk ik dat ik het begrijp, maar ik durf het niet omdat Skoda en Garmin geen ondersteuning meer biedt en zou het zonde vinden als ik helemaal geen gebruik meer kan maken van het systeem.

Kan iemand mij uitleggen waar ik de update kan downloaden en hoe ik die op het systeem geïnstalleerd krijg?

Groeten Ozzy
 

EdK

Forumguru
In de newsgroepen kom je vaak ook wel één en ander tegen.
Bij Eweka een maand abbo nemen en kun je zonder meer wel één en ander vinden en dus updaten
 
Kijk eens bij Open StreetMap (OSM) daar wordt veel gedaan voor oudere Garmin apparaten. Op hun wiki vind je ook de howto.
Top. Ga ik naar kijken. Hoewel ik eerst wil kijken hoe ik de officiële Q4/2020 erop kan krijgen :)

Freshmaps MN7 / MN8 2020/Q4

Als je daarop zoekt, vind je vast wel iets...
To be honest, dan vind ik alleen maar andere fora met mensen die het ook willen installeren. Ik kan geen how-to vinden.. maar wellicht dat dat door m’n cookies komt. Zal het morgen op m’n werk-PC nog eens googelen.

In de newsgroepen kom je vaak ook wel één en ander tegen.
Bij Eweka een maand abbo nemen en kun je zonder meer wel één en ander vinden en dus updaten
Hmm, dan overweeg ik eerder een keer 25 euro uit te geven aan iemand via marktplaats om de update uit te laten voeren :bloos:
 
Laatst bewerkt:
@hemi24 ik zie op een andere topic dat jij de Q4/2020 hebt geïnstalleerd op de Navigon voor in de Up! van je vrouw. Zou jij mij kunnen helpen met hoe ik de kaarten kan installeren? Ik heb op dit forum de kaarten update gedownload, maar nergens wordt uitgelegd hoe de update geïnstalleerd moet worden.
 

hemi24

Forumguru
simpel zoeken en vervangen van de gelijknamige (maar nieuwere) bestanden, dan zou het moeten werken.

Altijd eerst even een back-up van je bestaande systeem maken, maar dat spreekt voorzich lijkt mij...
 
simpel zoeken en vervangen van de gelijknamige (maar nieuwere) bestanden, dan zou het moeten werken.

Altijd eerst even een back-up van je bestaande systeem maken, maar dat spreekt voorzich lijkt mij...
Het is dus wel zo simpel als dat ik dacht. Goed om te weten! Ik ga het vanavond even proberen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de kaart van Nederland en de .nfs bestanden erop gezet en vanmorgen werkte het perfect! Bedankt!
Nog één laatste vraag: het interne geheugen is te klein om alle andere landen te vervangen voor de nieuwe bestanden. Kan ik dit oplossen met een SD-kaartje en zo ja, moeten de bestanden dan nog in een bepaalde folder staan op die SD-kaart?
 
  • Leuk
Waarderingen: dunc

Webloxx

Senior Member
Ik heb ook de kaarten gedownload van eerder genoemde website (Q4 2020).

Mijn zus heeft sinds kort een Citigo van 2012 met Navigon.... Met oorspronkelijke kaarten van 2011!! :sterretjes::mad:

Zoals beschreven, deze nu geüpdatet naar genoemde versie.

Nog even geprobeerd om eerst de hele map met nieuwe kaarten op de SD-kaart op te slaan onder /NAVIGON/map, maar helaas kon ik dan niet de nieuwe versie selecteren... Zag nergens op het interne geheugen een configuratiebestand met een verwijzing naar de locatie van de kaarten.

Dus de oorspronkelijke kaarten overschreven, enkele Oostbloklanden verwijderd vanwege ruimtegebrek en nu draait er inderdaad versie Q4 2020! :yeehaa:
 

Webloxx

Senior Member
Tja, jammer dat Garmin stopte met Navigon. Misschien dat de kaarten van Garmin ook .map-files zijn..?

Of dat Q4 2020 écht de laatste versie van Navigon is en dat het merk in de vergetelheid zal raken. :wavecry:

Ben in ieder geval al blij (m'n zus helemaal) dat ik kon updaten van kaartversie 2011 naar eind 2020. :maakmegek:
 
Bovenaan Onderaan