Citigo ev wil niet laden.

Onze skoda citigo ev van 2020 geeft steeds problemen met laden. Hij staat in de P geparkeerd, maar de auto geeft aan dat die niet in de P staat. Soms wel 8 keer even naar voor en achteren rijden en de pook steeds op en neer bewegen. Soms zelfs even een blokje om rijden. Vooral 's avonds laat irritant als je zelfs bij Fastned niet kunt laden. Meer mensen die dit probleem hebben? Auto moet volgende maand naar de garage voor een beurt en dit probleem ook aangegeven. Ze hebben hier nog nooit van gehoord.
 
Heeft er iemand ooit een software update gehad voor de skoda citigo ev? Wij nog nooit in de 4 jaar dat we hem hebben.
Er schijnen ook terug roep acties te zijn geweest, maar daar hebben wij ook nooit iets van gehoord. We hadden hem private lease, maar vorig jaar overgekocht ivm verbouwingshypotheek en nu beginnen er problemen te komen.
 

EdK

Forumguru
Ohhh je bedoeld dit topic ??

Niet slim om zelfde probleem op twee plekken te behandelen, krijg je veel spraakverwarringen door met gevolg dat je straks nog geen antwoord hebt......


Mod Edit: deze topics samengevoegd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Omdat de dealer hier er nog nooit van heeft gehoord en een dealer in een andere plaats wel. Wil graag kunnen aantonen dat dit vaker voorkomt. Ben benieuwd wat dit geintje gaat kosten om op te lossen. Hoop dat onze bestelde Jeep gauw geleverd wordt, dus vindt het zonde om hier nog veel geld aan uit te geven. Mocht het een vaak voorkomend probleem zijn, valt er misschien wat te regelen met de dealer.
 

EdK

Forumguru
Terugroep acties kun je terugvinden bij de RDW.
Voor als je dat nog niet wist...
 

hemi24

Forumguru
@EdK : probleem klinkt niet direct als een veiligheid gerelateerd probleem en zal daarom ook niet voorkomen op het terugroepactie-register van de RDW...

@Speedyconzales : wat houdt je tegen om naar de dealer te gaan die het probleem wel kent?
 

hemi24

Forumguru
Antwoord en oplossing lijken al lang gegeven (en bekend) te zijn...
Heel verwarrend op deze manier!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
@hemi24 ik reageer alleen maar op een vraag/opmerking van de TS....
Kan hij met eigen ogen lezen of er wat van zijn gading bij staat .. :koffie:
 
@EdK : probleem klinkt niet direct als een veiligheid gerelateerd probleem en zal daarom ook niet voorkomen op het terugroepactie-register van de RDW...

@Speedyconzales : wat houdt je tegen om naar de dealer te gaan die het probleem wel kent?
Waarschijnlijk brengen we hem daar ook heen voor de apk keuring en beurt. Daar kennen ze het probleem wel. Volgende week even een afspraak daar maken.
 
vermoed het bedrag, want wagen gaat er binnenkort toch uit omdat de nieuwe in aantocht is......:pieker:
Die gaan we volgende week bellen, hun zijn tenminste bekend met het probleem en in onze woonplaats niet. Dus dan maar buiten de plaats.
Als het een veel voorkomend probleem zou zijn, ben ik benieuwd of er iets valt te regelen met de dealer. We hebben voor een andere auto moeten kiezen, omdat ik sinds kort afhankelijk ben van mijn rollator en rolstoel. Nu ligt de achterbank plat en hebben we al veel extra kosten vanwege mijn gezondheid. Maar deze moet wel netjes in orde zijn voor de volgende koper, zo zitten we wel in elkaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
hun zijn tenminste bekend met het probleem en in onze woonplaats niet.
Maar dit kun je toch ook doorgeven aan je dealer in je woonplaats , en dat die dan de dealer belt mbt oplossing van probleem !?
Geef je hun tenminste de kans tot reparatie en zal garantie of coulance ook makkelijker zijn... :pieker:
 
Hier namen ze nieteens de moeite om de auto even uit te lezen, dan moesten we hem laten staan en was hij over 2 weken aan de beurt om uit te lezen. Ik kan vanwege mijn gezondheid niet zonder auto en even de laptop eraan en uitlezen is maar een paar minuten. Dus weinig coulance van deze dealer en dan ga ik liever naar een dealer die het probleem kent en eerder heeft opgelost.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan