Citigo 2018 vs 2019

Beste allemaal,
Ik ben aan het kijken voor een Citigo als 2e auto. Nu zit ik naar 2018 en 2019 modellen te kijken. Weet iemand of er los vd prijs / km stand, nog andere verschillen zijn tussen de2018 en 2019 modellen ?
Of zijn ze gewoon hetzelfde.
Hoor graag jullie input.
Groet Geert
 

Blackciti

Senior Member
Volgens mij zit er weinig tot geen verschil tussen de 18 en 19 modellen. Maar als je nu voor een nieuwe zou gaan kun je geen benzine gestookte modellen meer kopen, daar de drieling nu uitsluitend nog als elektrisch is te krijgen. En dat is doodzonde!
Bovendien had Skoda voorheen al besloten de 75 pk versie niet meer te leveren.
 

SteGo

Donateur
Weet iemand of er los vd prijs / km stand, nog andere verschillen zijn tussen de2018 en 2019 modellen ?
Of zijn ze gewoon hetzelfde.
Volgens mij zitten er geen verschillen tussen een exemplaar van 2018 of 2019, ook wanneer ik even in de autovergelijker van AutoWeek kijk zou ik zeggen dat er geen verschillen zijn.
Tenzij je een exemplaar vroeg uit 2018 hebt op CNG en die vergelijke met een exemplaar uit 2019 op CNG dan stoot het jongere exemplaar op papier 1 gram CO2 per kilometer minder uit.

Verder is het altijd 60pk (behalve de CNG-variant) en altijd 5 deurs. Leuke versies zoals 'Sport' of 'Monte Carlo' vond de importeur kennelijk niet de moeite waard maar waren er in Duitsland wel.
2020-06-26 20_03_59-Skoda Citigo prijzen & specificaties - AutoWeek.nl.png

Volgens mij zit er weinig tot geen verschil tussen de 18 en 19 modellen. Maar als je nu voor een nieuwe zou gaan kun je geen benzine gestookte modellen meer kopen, daar de drieling nu uitsluitend nog als elektrisch is te krijgen. En dat is doodzonde!
Bovendien had Skoda voorheen al besloten de 75 pk versie niet meer te leveren.
Weliswaar kun je de Skoda Citigo en Seat Mii enkel nog elektrisch kopen, maar de VW Up! kun je wel degelijk nog steeds met benzinemotor kopen. 1.0 MPI met 60pk of het echte leuke speelgoedje; de VW Up! GTI met 1.0 TSI en 115pk.

En als je het persé wil zou je nog een nieuwe eco-up! uit Duitsland kunnen halen, want daar verkopen ze de aardgas gestookte variant ook nog gewoon. Die heeft PON voor Nederland niet meer in het leveringsprogramma zitten.
 
Laatst bewerkt:

AndreM

Forumguru
Als je een Citigo vind met een led strip in de koplampen, dan heb je het model gevonden met de laatste facelift 2018-2019.
Kijk maar naar mijn avatar, dat is de auto van mijn vrouw, die is van maart 2018.

Vergeet erbij te zeggen, de Citigo van de laatste facelift heeft net als de Octavia een verhoogd profiel in het midden van de motorkap, het oudere model heeft dit niet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan