Cilinderkop revisie!!???

Desperado

Forumguru
300 ton, hoeveel km moet je dan per dag rijden, hoe vaak sta je dan voor onderhoud in de garage, hoe oud is je auto dan.
Vragen vragen vragen :arghh:
 

Winger

Lid
De Octavia is van 2001, en dirkkroneman, 300 ton is nog altijd 300.000 :D
Voor onderhoud sta ik bijna nooit in de garage, omdat ik dat dus meestal zelf doe.
Ik heb deze nu bijna 9 jaar en rijdt er gemiddeld 14.000 Km per jaar mee.
Qua onkosten heb ik zeker niet te klagen gehad, maar sommige storingen waren lastig, zoals o.a. een melding dat de elektronische gasklepregeling defect zou zijn, terwijl dit de remlicht schakelaar bleek te zijn...
Elektronica is leuk, maar niet altijd even logisch.
 

rxr

Lid
[extreem offtopic]
de term ton is extreem subjectief. In geld is het 100.000 waard, in kilometers ook maar in gewicht is het slechts 1000 kg.
[/extreem offtopic]

Maar als het inderdaad je gas injectoren zijn dan ben ik ook bang dat je eens moet gaan nadenken. Helemaal omdat de injectoren niet meer gemaakt worden en daardoor zeer schaars zijn. Denk dat op dit moment (heb het niet opgezocht) dat de injectoren al op 100 euro per stuk zitten.

Een voordeel is dat er met de nieuwe wegenbelasting regeling in 2014 veel oldtimers zijn die hun gas hebben laten uit bouwen. Nu zouden dat veelal cabarateur motoren zijn maar wellicht kun je nog goedkoop ergens injectoren op de kop tikken.
 

Winger

Lid
:arghh: Yep inderdaad, we wijken af van het onderwerp...
De Octavia had er in 2005 al wat KM. op staan.
Maar rxr, als de injectoren al te krijgen waren, kosten ze ruim een jaar gelden al € 140,- per stuk.
Daar staat tegenover dat je voor € 750,- geen andere auto kunt kopen, en de Octavia levert over 2 jaar niets meer op dan op dit moment.
We gaan het zien, eerst het probleem oplossen van de deur die nu op slot zit. :pieker:
 
Bovenaan Onderaan