Chromen lijsten Superb

Sigurd

Nieuw lid
Dames en heren,

Ik rijd nu met veel genoegen een Octavia Combi Businessline die ik over een paar maanden moet inleveren (hoewel ik na ruim 4 jaar ook wel weer eens wat nieuws wil) en nu ben ik aan het kijken voor de opvolger. Ik heb al druk de prijslijst van de Superb doorgebladerd maar er is één, voor mijn vrouw essentieel, onderdeel van de aanbieding die ik niet kan plaatsen:

Zowel in de Business variant als in de 'gewone' uitvoering geldt dat chromen omlijsting pas standaard is vanaf de Ambition. En die is 3000 euro duurder dan de Comfort. Het verschil zit verder in de bekleding en velgen (vind ik eigenlijk niet eens mooier), alarm, bekerhouder, PDC voor en Xenon. Allemaal opties die voor mij die 3 mille niet echt waard zijn.

Als ik nu zoek naar plaatjes van de Superb Comfort Business heeft die echter wel altijd chromen omlijsting (wat er overigens wel gelikt uitziet). Maar ik zie de chromen lijsten ook niet als optie.

Kan iemand me uitleggen hoe het zit met die chromen lijsten?

Groet,

Sigurd
 

Monteurtje

Forumguru
Het is later gewijzigd. Dus misschien zijn de plaatjes die je gezien hebt nog voor de wijziging. Persoonlijk vind ik een Superb zonder chromen omlijsting geen gezicht.
 

Bakkertje

Forumguru
Net eens even de prijslijst bekeken en het is inderdaad erg lastig. De extra's van de ambition tov de comfort zijn nou niet echt zaken die voor mij 3000 euro waard zijn. Van de andere kant scheelt het netto per maand iets van 20 euro. Daarvoor heb je de chromen lijsten, xenon verlichting, pdc voor en achter en een alarm. Ik denk dat ik er toch voor zou gaan.

Misschien kan een dealer de chromen lijsten los leveren en installeren? (heb ik ooit eens voor een Audi na gevraagd en was toen erg kostbaar)
 

michelover

Forumguru
Deze chromen delen staan in de prijslijst ;
Dorpelijsten 139 euro , Chromen stootstrips 95 euro , chromenrand achterklep HB 59 euro.
Dit is bij de dealer te verkrijgen.
Frontbumper chromenlip 45,99 euro ex verzendkosten bij superskoda.
Chromenlijsten rond de ramen heb ik nog niet gevonden maar zijn vast ook verkrijgbaar.
Maakt de auto wel mooier al dat chroom maar dat is mijn persoonlijke smaak/mening.
 

kwaazaar

Actief lid
De chromen lijsten om de ramen zijn volgens mij niet als optie beschikbaar. Dat is nou juist wat monteurtje bedoeld, vermoed ik.
 

Ronnie

Forumguru
Chroomlijsten staan als speciale optie in Etka; i.p.v. zwart? B.v. Chromelijst L. achterportier (raamlikker) is € 28,- meerprijs.
 
Ik heb zelf ook met "het" probleem gezeten. Persoonlijk vond ik het 3000 euro niet waard, ondanks dat ik nog genoeg ruimte had in mijn budget. Maar ja die mooie chroome ruitomlijsting! Dus heb ik maar een lichte kleur besteld met donkere ramen achter, beetje zoals een BMW 3 touring eruitziet. Tijdens mijn aflevering stond er ook een zwarte superb Greenline klaar, ook zonder chroom en dan valt het erg op dat ze er niet opzitten.
Nu ben ik na 2 weken die ruitomlijsting vergeten en geniet ik iedere maand van de lage bijtelling.
 

michelover

Forumguru
Lijkt mij dat Ronnie ze gevonden heeft. Zou toch ook vreemd zijn dat ze niet los te bestellen zijn , want wat nu als ze deze lijsten na b.v een aanrijding moeten vervangen.
 

kwaazaar

Actief lid
Misschien mogen ze niet als optie verkocht worden, maar alleen als onderdeel voor herstelwerk/reparaties?

Ik had dit ook graag eerder geweten, dan was ik voor de COmfort ipv Ambition gegaan.
 

Bakkertje

Forumguru
Ik heb het ooit eens na gevraagd voor een A4, daar moesten volgens de dealer ook de rubbers vervangen worden om het te plaatsen. Kwam toen in totaal op zo'n 700 euro uit. (was een beetje veel van het goede als verjaardag cadeau voor m'n schoonvader ;) )

Als het kan zou ik inderdaad ook voor de comfort gaan met losse chromen lijsten..
 

Jmac

Lid
Ik heb een Superb combi classic in het zwart en dus zonder die chroomlijst. In het begin twijfelde ik tussen de ambition 1.6 crdti of de classic 2.0 crdti en vond uiteindelijk de motorinhoud belangrijker dan het uiterlijk, maar nu vind ik 'm eigenlijk een stuk sportiever ogen dan met al die chroom. Ik stond dit weekend naaste een zwarte mét chr. lijst en het leek me precies teveel van het goede (chroom dakrail, lijstje rond de ramen, chromen grill, en onderin ook nog chroomlijst over de volledig lengte...) maar ieder z'n goesting uiteraard. Ik moet wel zeggen dat de verkoper mij initieel had gezegd dat de basisversie wel chroom rond de ramen had en een zwarte dakrail... wat dus niet waar was!
 
Chromen lijsten

Heb de lijsten achteraf laten plaatsen. circa 1900 EURO. Staat wel geweldig. Rubber vond ik niet passen.
 
vond het eerst ook jammer dat in de Comfort uitvoering (ook businessline) geen chroom rond de ramen zit. In mijn geval is de auto wit, en dan vind ik't eigenlijk weer best cool staan dat zwart :-) Dacht er in het begin aan om na te vragen wat het zou gaan kosten, lees net 1900 euro....Maar is allemaal afhankelijk van smaak en kleur maar in mijn geval vind ik't dus niet verkeerd staan :-)
 

andrehj

Forumguru
@Lagendijk: 1900 euro?? Dat is al 2/3 tot 3/4 van het prijsverschil tussen een Ambition en een Comfort! Had je dan niet beter gewoon een Ambition kunnen kopen?
 
Ook ik had "het" probleem met de chromen lijsten. Heb uiteindelijk toch voor de Comfort business gekozen zonder chromen lijsten en met de kleur Platin Grey valt het best mee. De dealer had aangegeven dat voor de business line de chromen lijsten alleen bij de ambition geleverd worden en niet los. Als je geen business line neemt dan kun je ze wel los bestellen volgens mij. Echter heeft de business line ook zo zijn voordelen qua prijs...
 
spelfout

Ik heb een SuperBe active businessline besteld...die heeft geen chromen sierlijst rond de ramen. toch lijkt mij dat wel wat. Zijn die achteraf te monteren en/of te bestellen ? (niet volgens de officiële Skoda lijsten, misschien achteraf een tuning bedrijf)..wie weet wat?
 
Bij mijn dealer gewoon laten plaatsen. Staat geweldig, is echter wel prijzig, circa 1900 euro. Tis namenlijk een behoorlijke aanpassing. Er moet veel vervangen worden. Ik had echter het voordeel dat ik de BTW kon aftrekken en van mijn bedrijfsresultaat.
 
Bovenaan Onderaan