Chromen dakrails - krassen van dakdragers

KoenNL

Nieuw lid
Ik heb de originele dakdragers van Skoda (Marktplaats). Ik heb deze op mijn auto gezet en ze zitten vast als een huis. Nu ze eraf zijn zie je een aantal kleine krasjes op het chroom. Is dit te voorkomen? Ik zat zelf te denken aan wat schilderstape eronder, maar is dit aan te raden? Of zijn er andere oplossingen?

Iemand anders ervaringen hiermee of tips hiervoor? Dank!
 

DommelBelgium

Forumguru
ik heb dezelfde vraag ... chroom dakrails laten wrappen ... zou die 'onbeschadigd' willen houden als er dakdragers op komen ... maar hoe ??
 

Canon-Eye

Forumguru
Heben die dragervoetjes dan geen rubber voeringen?

<Edit>
Net nog even gecheckt - mijn Thule dragers hebben met rubber afgewerkte voetjes die de gesloten dakrails onwrikbaar vastgrijpen. Geen geknoei met fietsbandreepjes nodig.
 
Laatst bewerkt:

45069

Senior Member
een oude binnenband van je fiets in reepjes knippen en die er tussen leggen/ klemmen
 

EdK

Forumguru
En al heb je rubber ertussen gedaan.
Regelmatig schoonmaken, anders heb je nog krassen door dat er wat korrels zand tussen zitten
 

KoenNL

Nieuw lid
Dank voor de tips.
Rubbers zitten er inderdaad nog op, die lijken ook gewoon schoon te zijn. Ik zat ook al te denken om er dan maar een stukje hydrofiele doek tussen te leggen om de rails te beschermen.

Dank in ieder geval!
 

JeSko

Forumguru
Zomaar dingen tussen de rubbers en de dakdragers stoppen lijkt mij geen goed plan, de fabrikanten gaan wellicht uitgerekend hebben dat deze rubbers voor de juiste wrijving zorgen, waardoor de dakdrager op hogere snelheden netjes op zijn plek blijft.
 

Canon-Eye

Forumguru
Precies dat. De wrijvingsweerstand van rubber is vrijwel zeker (veel) groter dan van textiel, ik zou die gok dus niet nemen.
 
Bovenaan Onderaan