Chiptuning + wegschrijven EGR klep

Hoi.

Ik lees bv op marktplaats veel aanbieders van chiptuning en zelfs voor een prijs van 179 euro incl. Wegschrijven ERG klep en lees alleen voordelen zoals meer vermogen, zuinig en soepere loop etc... mijn vraag is dan is het echt zo mbt voordelen en heeft het geen nadelen...want anders zou het toch iedereen moeten doen?
 
Laatst bewerkt:

Spierings

Forumguru
Bij een tuner welke hem voor €179 gaat tunen kun je je beter afvragen of deze wel degelijk getuned wordt..
Beter is het om naar een bekende vag tuner te gaan, je bent dan vaak minimaal het dubbele kwijt..
 
Nou het is precisietuning te Rijssen....lees ook op Google niks negatiefs erover....tenzij er hier iemand het wel Heeft of kent etc.

Kom zelf uit eindhoven en er is 1 in Neunen alleen stuk duurder dan die van Rijssen
 

Spierings

Forumguru
Nou het is precisietuning te Rijssen....lees ook op Google niks negatiefs erover....tenzij er hier iemand het wel Heeft of kent etc.

Kom zelf uit eindhoven en er is 1 in Neunen alleen stuk duurder dan die van Rijssen
Ken het bedrijf niet, maar als je hun site bekijkt wordt ik er niet enthousiast van.
Chippen alle auto's (dus mogelijk wordt de software gewoon ingekocht), staat nauwelijks info op hun site, volgens mij zelfs geen rollenbank.
Met Google streetview lijk je bij een kantoorpand uit te komen..

Met een slechte tuning kunnen de kosten snel oplopen als je pech hebt, beter in een keer goed met een goed gevoel.
In Nuenen betaal je wel wat meer maar daar weten ze alles van vag auto's en ga je zeker met een goed gevoel weg..
 

Huibert

Forumguru
Kan alleen praten over eigen ervaring bij VAG techniek in Nuenen, heb daar een paar jaar geleden mijn F2 1.9 tdi laten tunen. Naar minn idee wordt daar vooral veel aandacht besteed aan het loop gedrag van de auto. Resultaat voor mij was een auto die nadien zeer soepel en met een forse trekkracht te rijden was, uitermate prettig en vooral overtuigend op vakantie in de italiaanse bergen. Ben bang dat je bij de goedkope aanbieders net die finesse mist die het eindresultaat zo leuk maakt.
 

leon-cupra

Forumguru
Enigste nadeel dat ik heb ondervonden is dat mijn verbruik steeg :D
Meer vermogen ga je uiteraard gebruiken, anders is chippen zonde van je geld.

Bij dezelfde rijstijl zou je verbruik moeten dalen.

Gouden tip: ga naar een gekende vag-tuner(vind je genoeg info over op het forum). Die mannen kunnen een perfecte koppel-en vermogenscurve maken. Iemand met niet genoeg ervaring zou een dipje in het vermogen creeren, of dat het koppel niet mooi opkomt, ...
 
nou...ik heb even zitten googlen mbt ervaringen omtrent chiptuning..maar dan kom k wel meer nadelen tegen, bv dat de turbo sneller kapot kan gaan etc..

zie onderstaand discussie link

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?8,5032765

ik vind vermogen op zich geen Pre maar de EGR klep ben ik wel beetje huiver voor omdat als het zover komt dat de kosten flink zijn wat ik hier op forum lees.

alleen denk ik dan is het dan toch beter om het software matig weg te schrijven of niet? ben hier nog een leek, vandaar.
 

duimp

Lid
ik kom zelf uit Rijssen maar heb nog nooit gehoord van precisie tuning.
Lees zelf ook wel goede verhalen van VVT-tuning in Marum, is stuk goedkoper dan meeste tuners.
 

CDK

Forumguru
Lijstje goede tuners voor VAG is vrij beperkt in NL.

VVT in Marum
TVS in Varsseveld
JD in Lochem
Vag Techniek in Nuenen
Hartog in Alkmaar
 

Fxtra

Lid
Zelf heb ik goede ervaring met VAG Techniek. Ik zou de website goed in de gaten houden, soms hebben ze kortingsacties. Bijvoorbeeld zodra je tuning i.c.m. een beurt laat uitvoeren.
 
is het dan ook raadzaam om de EGR klep weg te schrijven. mijn prio is meer eigenlijk de EGR KLEP. ik heb nu 182.000 km op de teller en rij voornamelijk op de snelweg..maar zoals ik hier soms lees gebeurt het veelal tussen de 150.000 - 210.000 km dat de EGR klep kapot gaat en vindt € 700 euro voor onderhoudskosten wel heel geld.
 
Bovenaan Onderaan