Chiptuning van TDI met DPF

</font><blockquote><font class="small">Citaat: peterpijpelink</font><hr />

computer eruit en uitlezen maar.

[/ QUOTE ]

is de computer (stuurdoos) er bij jou uit geweest ?
kan uitlezen (&amp; nieuwe soft inladen) ook niet via OBD ?

Ja de "stuurdoos" is er uit gehaald, ruitewissers en een paar strips los, duurde 2 minuten. Nee JD liep er mee naar zijn kantoor en was er toen een tijd druk mee. Hierna heeft hij twee keer proef gereden en toen de zaken wederom gemonteerd.

groeten

Peter

jos_br

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: ErikSpeed</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: peterpijpelink</font><hr />

computer eruit en uitlezen maar.

[/ QUOTE ]

is de computer (stuurdoos) er bij jou uit geweest ?
kan uitlezen (&amp; nieuwe soft inladen) ook niet via OBD ?

[/ QUOTE ]

Het gaat hier om een Siemens computer.

Jos.

ad5000

Actief lid
Heb net een berichtje binnen gekregen van JDEngineering op mijn vraag of mijn aanstaande 1.9 TDI DPF DSG te tunen valt (stond nl. niet op hun lijstje).
Hieronder volgt het antwoord:

Dat is zeker een goede vraag, helemaal omdat we de auto wel tunen met diesel roet filter en DSG.

Als we je auto tunen. Gaat het vermogen naar 136pk en je koppel naar 310Nm. De prijs voor de tuning van jouw auto is € 690,-. Het duurt ongeveer 2,5 uur.

Bij de 105pk TDI motor is het diesel partikel filter niet echt een begrenzende factor. Wat wel zo is bij de 140pk TDI motor. De DSG bak kan ook meer hebben dan de 330Nm. En zal ook geen gevaar oplopen.

We leveren ook nog tuning op maat waar mee de software op maat voor de auto wordt geschreven. Dit wordt gedaan op de vermogensbank. Kun je meteen zien wat er uit komt. De prijs inclusief de vermogensbank runs is € 790,-. Het vermogen gaat dan veilig naar de +/- 145pk en je koppel wordt 330Nm.

JDE geeft dus aan dat er geen probleem is. Iemand al ervaring met mijn combinatie?

JohnDu

Nieuw lid
Heb sinds enkele dagen een Superb 2.0 TDI met DPF. Heb eerder aan ABT gevraagd waarom dit motortype niet in hun programma stond. Kreeg toen dit antwoord:

"Dear John, thanks for your inquiry and your interest in our products. In order to help you, I need to get to know your ECU number, software status and Motor code (three letters).Than I could check on availibility and give you more information.
Thanks for submitting this information to me. If you need further assistance, please let me know.
mit freundlichen Grüßen/Best regards
Oliver Metschke
Abt Sportsline GmbH
Export Area Sales Manager"

Mijn vragen aan het forum zijn dan ook:
Waar zit mij ECU nummer?
Wat is mijn software status? Bedoeld hij soms een versie nummer?
Waar vind ik mijn 3 letterige motor code?

Alvast bedank voor de replies.

ad5000

Actief lid
Met die vraag en jouw woonplaats te zien zou ik gewoon even langs Duindam rijden en ze dit voorleggen.
Zij laten regelmatig Skoda's chippen.

Bovenaan Onderaan