Chiptuning van TDI met DPF

sitechris

Donateur
je had zeker een uitstekende score, er was ook nog een Abt Leon TDI 16-klepper, die scoorde 183 pk en 366 nm. Wel een prima vermogen, maar in vergelijking met de mijne en met die van J_C wel een lager koppel.
 
Hallo, heb prijsopave ontvangen van ziptuning - zit nog even af te wachten met garantie... auto is week oud, beetje lastig als er nu iets mis zou gaan. Men kan van alles zeggen maar ik wil gewoon iedere mogelijke discussie uit de weg over fabrieksgarantie. Ga ook nog prijs opvragen bij vandervelden, die neemt op zeker als dealer van Skoda ook de fabrieksgarantie over. De prijs bij ziptuning is 499, bij Abt (skoda/pon) iets van 1200 euro... het is nogal een groot verschil. Bij ziptuning komt er dan een bedrag bij van minimaal 178euro voor garantie begreep ik. En ja men stelt dat mijn RS diesel dan richting 200+ pk gaat en ergens 420Nm.
smile.gif
 

sitechris

Donateur
Ik zelf zou altijd op zeker spelen en zaken doen met Abt of met JD Engineering (via Vd Velden). Krijg je nooit herrie als er zaken misgaan.
 

Daniel

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: peterpijpelink</font><hr />

ziptuning

[/ QUOTE ]


Is dat weer iets nieuws
wink.gif
 
Ja, kwam de website tegen, ziptuning.nl - iemand ervaring met dit bedrijf ?? Ik ga ook op zeker ja, geen risico of discussie, maar abt rekent wel dubbele van anderen.

Hier een copy van de email welke hun mij stuurden: Voor uw RS hebben wij een veel toegepaste goede chiptuning op maat door Ziptuning zelf ontwikkeld voor uw voertuig specifiek. Met de Ziptuning chiptuning aanpassing stijgt het vermogen van 170 pk naar 204 pk. Het koppel (trekkracht) stijgt van 350 Nm naar wel ruim 420 Nm. Dit verschil is goed merkbaar en u zal bij een gelijke rijstijl 4% (benzine) of zelfs 9% (diesel) op brandstof besparen. Dat klinkt misschien onwaarschijnlijk maar omdat u in lagere toeren meer koppel (trekkracht) heeft hoeft u minder brandstof te verbruiken. Ook als u gebruik maakt van het nieuwe vermogen bij hoge toeren zal het verbruik niet toenemen.

De door Ziptuning unieke gemeten acceleratietijden van 0 naar 100 km/uur na tuning is (nog niet bekend) seconde. Origineel was de gemeten acceleratietijd (nog niet bekend) seconde.
In de tussenacceleratie van bijv. 80 naar 120 km/uur zal de verbetering nog groter zijn en dus duidelijk merkbaar. De topsnelheid stijgt van 220km/uur naar 227 km/uur. Bredere banden dan standaard kunnen de topsnelheid en het verbruik wel beinvloeden.

De chiptuning software aanpassing is niet waarneembaar voor uw dealer of garage en geeft geen probleem bij fabrieksgarantie of leasemaatschappij.

Deze professionele chiptuning biedt Ziptuning u aan voor Euro 499,- inclusief BTW en GRATIS montage met garantie.
Voor een afspraak en een snelle afhandeling kunt u ons bellen op 030 2387575.

TIP: In de eerste email van ZipTuning was een PDF bijgevoegd met een tegoedbon van 50,- Euro als u met 2 auto's komt chiptunen. website www.ziptuning.nl
Chiptuning software ontwikkeling in eigen beheer.
Onze software wordt in eigen huis ontwikkeld voor uw voertuig specifiek op maat op een vierwiel vermogenstestbank. Deze software aanpassing is der mate uitgebalanceerd dat uw motor niet onderheven zal zijn aan extra slijtage. De thermische en mechanische belasting van de motor aan aandrijflijn blijft in balans. Er is rekening gehouden met het beladen van uw auto of het trekken van een caravan. Ook de uitlaatgasemissies zullen niet buiten de wettelijke normen vallen. Onze software aanpassing is 100% save voor uw auto omdat de software uitvoerig is getest in praktijk, op de testbank en met softwaresimulaties.

Moderne chiptuning, zonder solderen of sporen.
Met de nieuwste diagnose elektronica en informaticaprotocollen kan ZipTuning de software in het motormanagement uitlezen en programmeren zonder de chip te vervangen.
In veel gevallen kan er worden geprogrammeerd via de diagnosepoort of direct op het motormanagement zonder sporen achter te laten. Ziptuning beschikt over alle diagnose gereedschappen welke voorhanden zijn. Zo is Ziptuning altijd up-to-date, service gericht en innovatief.

Standaard Ziptuning garantie zonder risico's
ZipTuning geeft u standaard 3 jaar garantie op de aangepaste software update.
Naast deze garantie biedt ZipTuning u altijd 1 maand "Niet tevreden - Geld terug"

Waarom niet vanuit de fabriek getuned?
Een consumenten auto is een massa product welke in de hele wereld goed moet functioneren. In Nederland en Europa zijn de brandstoffen van goede kwaliteit en worden onderhoudsintervallen aangehouden. Daardoor is optimalisatie van het motormanagement goed mogelijk zonder de levensduur van uw motor in te korten. U kunt chiptuning ook zien als een accessoire van de specialist.

Ziptuning Service en extra`s
- Wij plaatsen gratis de originele software terug indien u dat wenst. Ook na 6 jaar.
- De ingreep neemt gemiddeld anderhalf tot 2 uur in beslag. De tuning is klaar terwijl u wacht.
- Gratis updates, ZipTuning werkt altijd met de meest recente software versies.
- Wij rekenen u geen extra montagekosten, geen verrassingen.
- Onze prijzen zijn incl. BTW.
 

___JC___

Forumguru
Van der velden heeft een Altea met de 170pk TDI motor die getuned is bij JD. Ik heb eens een ritje erin gemaakt (staat tussen de rijimpressies) en dat gaat als een speer moet ik zeggen! Die had ruim 210pk volgens mij.

Ziptuning heb ik nog nooit van gehoord maar tuningbedrijven schieten links en rechts uit de grond momenteel. In hoeverre deze tuners ook kennis van zaken hebben is natuurlijk nogmaar de vraag.

Je moet wel even een onderscheid maken tussen een 'standaard' chip van Abt of JD (via van der Velden) en een chip op maat. Dit kan bij JD namelijk ook en ik zou voor het beste resultaat altijd een chip op maat aanraden. Dan worden alle instelling aangepast aan jouw specifieke motor en je kan nog aangeven of je maximaal koppel/vermogen wil of iets minder met een veiligheidsmarge voor de bak en motor.

Tuning van Abt is gewoon altijd goed. Die weten wat ze doen. Wel een dure optie maar met behoud van alle garantie en niet te vergeten de coulanceregeling blijven gewaarborgd.

Succes met je keuze! (hoe bedoel je luxeproblemen)

Hier staat mijn korte verhaal over de Altea FR TDI met JD chip (2e pagina):
http://www.skodaforum.nl/forum/showflat.php?Cat=0&amp;Number=37622&amp;page=0&amp;view=collapsed&amp;sb=5&amp;o=&amp;fpart=1#37622
 

Pedro

Lid
Hartog-Tuning?

De prijs is wel het laatste argument eigenlijk.

Een tuning is ALTIJD zichtbaar, soms simpel, soms iets lastiger, maar wie het wil weten kan het eruit halen.......... zeker de dealer.

Een fabrieksgarantie kan niemand overnemen, dat geeft de fabriek / importeur alleen, wel is het mogelijk een alternatieve garantie af te sluiten "just in case", deze kan ziptuning aanbieden, of wie dan ook, wij ook.
Als je er absoluut 100% zeker van wilt zijn er geen omkijken naar te hebben kun je eigenlijk alleen naar ABT, het is niet anders.
Als je binnen je garantie-termijn een probleem hebt en de dealer ontdekt dat hij door JD, Zip, Hartog of wie dan ook getuned is, dan kunnen ze garantie theoretisch weigeren en neem je contact op met de tuner die het gaat afhandelen, hoe/ waar / en dergelijke is afhankelijk van de maatschappij die de wagen in dekking heeft via de tuner, het wordt uiteraard opgelost, maar misschien niet door de dealer, hangt van de situatie af.
Wij doen eventuele reparaties (afhankelijk van de situatie) in eigen beheer, wij hebben de middelen, ruimte en kennis hiervoor, de maatschappij is er blij mee en de klant ook, geen afschuifpraktijken, wel zo helder.

Een auto kan altijd iets mankeren, doe je niets aan, getuned of ongetuned, geen verschil, de afhandeling is wel zeer belangrijk.

Wil je zeker weten dat jouw dealer een garantiereparatie uitvoerd dan is ABT de enige optie, maakt het niet uit, of zie je liever dat de tuner het voor je oplost (die er veel meer vanaf hoort te weten) dan ben je vrij in je keuze en zoek je uiteraard de beste, waar je het meeste vertrouwen in hebt, niet de goedkoopste toch?.

Wij rekenen normaal 600 euro all-in voor deze wagen, 200 voor de garantie-polis.
In Januari 15% koring op de tuning.

Pedro Hartog
Hartog-Tuning
 
Hallo Pedro, nee geheel mee eens, prijs is niet het punt waar ik naar kijk, als het om geld zou gaan kocht ik ook geen RS
smile.gif
Maar ABT rekent wel 120% meer! En dan is geld wel iets denk ik, het is tenslotte niets vreemd, of jij tuning doet of ABT, resultaat is als het goed is identiek. Ik ken ziptuning ook niet, vandervelden wel en moet zeggen dat ze goede naam ook helemaal waar maken qua service en kwaliteit.

We gaan het zien, liefste zie ik dat de dealer mij 100 euro meer rekent en ziptuning of wie dan ook laat tunen, 100 euro is redelijk te noemen, 120% meer niet....

mvg
Peter
 

Pedro

Lid
De sterke stroef van de dealer/importeur is de fabrieksgarantie, dat en de marge die Abt,Pon en de dealer hebben (30%X30%X30%)??? maakt de prijs al snel fors.

Uiteindelijk is het nog niet duur als je ziet wat je terugkrijgt...........
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Pedro</font><hr />

De sterke stroef van de dealer/importeur is de fabrieksgarantie, dat en de marge die Abt,Pon en de dealer hebben (30%X30%X30%)??? maakt de prijs al snel fors.

Uiteindelijk is het nog niet duur als je ziet wat je terugkrijgt...........

[/ QUOTE ]

Dat vond ik nou ook!
super.gif
 
Even als reactie nog, heb een tuning besteld bij vd velden, prijs was stukken lager (670 ipv 1200) dan Abt en met volledige garantie. Ik steek dus liever een stuk van die 30% in andere dingen. Enige punt is dat ik er even mee naar JD moet rijden, maar is mooie rit op een zaterdag. Zal jullie de resultaten wel laten weten.
 

Dutch4x4

Senior Member
Maar voor leasemaatschappijen is die 'volledige garantie' niet hetzelfde als fabrieksgarantie. En daar zit dus nog steeds de markt voor Abt.

Als privérijder zou ik ook niet anders dan JD kiezen. Of de huistuner van dit forum; door diens posts en de enthousiaste reacties van de eerste klanten heb ik ook daar wel vertrouwen in gekregen.
 
Ok het was eventjes rijden op een vroege zaterdagochtend, maar de terugreis was nog meer pret. Aangekomen om 10:45 in Lochum bij JDengineering. Koffie, nog meer koffie en half uur later begon Jeroen Dik aan de tuning van mijn Octavia RS TDI, wissers en wat rubberen strips eraf, computer eruit en uitlezen maar. Om 13:30 was hij er mee klaar inclusief twee keer proefrijden, tuning is geheel maatwerk bij hem en moet zeggen, meer dan uitstekend gedaan. Hierna nog de auto op de rollenbank gezet. De aanwezige bezoekers van Golf TDI club waren ook net als mij zeer te spreken over :

438.9 NM - 211.6 pk op de motor gemeten, en 190.2 pk op de wielen. Ik zal plaatje bijvoegen van de rollenbank:)

Als iemand meer informatie wilt, vraag gerust. Moet zeggen dat ik meer dan tevreden ben over de werkwijze en afhandeling van JDengineering.
 

Bijlagen

  • 46371-SKODA_Octavia_RS-TDI2.GIF
    46371-SKODA_Octavia_RS-TDI2.GIF
    28,5 KB · Weergaven: 13
foto van de auto op de rollenbank. en ja moest nodig gewassen worden... is inmiddels gedaan
smile.gif
 

Bijlagen

  • 46377-BIMG_1361 (Custom).JPG
    46377-BIMG_1361 (Custom).JPG
    68,4 KB · Weergaven: 19

___JC___

Forumguru
JD weet zeker wel wat ie doet inderdaad.
Ik heb met een Altea FR TDI gereden welke door JD op maat gechipt was bij van der Velden in Benthuizen en het gaat als een speer moet ik zeggen.

Veel plezier ermee!
xyxthumbs.gif
 
Klopt, ik had de tuning ook besteld bij van der Velden, echter die wilde met auto door de week naar JD toe, kwam mij beter uit in weekend, dus zelf erheen gereden, leuke dag gehad.
 
Bovenaan Onderaan