Chiptuning Kodiaq iV

Hoi, heeft iemand ervaring met chiptuning bij de plug-in hybride?
De bekende leverancier hebben wel het eea staan op de website maar vroeg me af of een van jullie het wellicht heeft laten doen.

Patron

Forumguru
Ouwe buurjongen van me had een golf GTE getuned naar 300pk was best leuk speelgoed, maar dat was vorige generatie hybride. Huidige generatie nog weinig denk ik

De normale 1.5 TSI zou wel te chippen zijn, zal eens wat aanvragen de deur uit doen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als ze ook wat extra PK’s uit de elektromotor weten te kietelen beetje richting de 272pk van de Tiguan/Tayron

Jeroen van Arkel

Senior Member
D
De normale 1.5 TSI zou wel te chippen zijn, zal eens wat aanvragen de deur uit doen. Het mooiste zou natuurlijk zijn als ze ook wat extra PK’s uit de elektromotor weten te kietelen beetje richting de 272pk van de Tiguan/Tayron
Dat zit hem in het benzine gedeelte. Alle modellen hebben de 115pk electro motor. En 155pk benzine gedeelte en de sterkere Cupra VW en Audi dan een 177pk benzine gedeelte.

Laatst bewerkt:

Jeroen van Arkel

Senior Member
Als dat zo is moet het toch redelijk simpel te doen zijn, zal wel een kwestie van tijd zijn tot de code gekraakt is
Ik denk dat de moeilijkheid is dat je te maken hebt met overlappende motoren en een dsg bak. Sowieso een EV met versnellingsbak.. maar verder natuurlijk ook hoe die samen werken. In plug in modus. Wisselt de motor van EV naar benzine en omgekeerd. Af en toe 200 toeren meer om op te laden. En dan weer een boost te hebben of bij stoplichten ondersteuning. Als je alleen de benzine motor tuned dan is de vraag hoe die dan moet reageren op de 115pk EV motor. Maar. Het moet een fluitje van een cent zijn want alleen Skoda heeft een 204pk PHEV. Alle anderen hebben die ook en een 272 en nog sterkere bij Cupra en Audi in dezelfde configuratie als ik het goed heb.

Bovenaan Onderaan