Chiptunen Fabia 1.2 90pk?

Mijn Fabia gaat vrijdag 24-11 naar VAG Techniek Nuenen voor een fabrieksupdate. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
 

EdK

Forumguru
Zal er geen racemonster door worden, maar uit ervaring kan ik je wel vertellen dat de wagen net dat beetje meer pit krijgt wat hij nu mist.
En bij zelfde rijstijl zal je kwa verbruik niet veel meer of minder verbruiken...
 
Op vrijdag 24 november 2023 had ik een afspraak bij VagTechniek in Nuenen voor een fabrieksupdate van de motor van mijn Fabia. Hierbij steeg het motorvermogen van 95 pk tot 115 pk. Het maximale koppel van de motor steeg van 160 NM naar 200 NM. Door de vermogenstoename werd de auto in elk toerental soepeler met optrekken en vooral op de snelweg is dit goed te merken bij een inhaalmanoevre. Door de fabrieksupdate wordt de auto geen racemonster, maar hij rijdt nu wel iets prettiger en soepeler. Deze vermogenstoename valt binnen de marge van de motor aangezien VAG deze motor zelf ook in een 95 pk en 110 pk versie levert. Het brandstofverbruik is nu gemiddeld 1 op 18. Mijn verbruiksgegevens komen niet uit de boordcomputer, het is berekend door het aantal gereden km te delen door het aantal liters benzine bij een tankbeurt.
 

EdK

Forumguru
BEn met de Fabia 3 na 5 jaar en rond de 100K op een gemiddeld verbruik gekomen van 1 op 18,3 met euro95.
Dus je kunt er nog wat vanaf krijgen !!
En ja was ook een Fabia 3 1 liter 3 cil met de fabrieks update.
En weet precies wat je bedoeld met dat net even fijner rijden met de Fabia hierdoor, zo ervaarde ik dit ook toendertijd.
Zit nu alleen nog te wachten met de Fab 4 op een mail van hun met de mededeling dat ze de BMC hebben weten te kraken zodat ze de nieuwe 3 cilinder in de Fab 4 ook kunnen gaan tunen en ook de fabrieks update kunnen leveren hiervoor
 
Bovenaan Onderaan