Dat hangt van een boel factoren af of je 60.000 km met een setje banden doet. Hoe acceleleer je , veel autosnelweg , weinig stoplichtsprintjes , anticiperen , niet te hard remmen . Dat zijn allemaal zaken die je levensduur van je banden bepalen , daarnaast heb je nog factoren , zoals bandendruk , wieluitlijning , harde of zachte band en nog andere zaken.
Dus veel heb je zelf in de hand andere minder , maar JIJ kan in grote mate bepalen of je banden die levensduur halen of niet .
Ik geloof dat ze je hele motormanagment wat aanpassen. Verder heb ik er niet zoveel verstand van eerlijk gezegd!:2133:Hoe doet JD dat? Die chip op maat?
Met dat koppel en dan nog gechipt? Als je de 30k haalt, mag je blij zijn... Welk ultrasportrubber zit eronder?
Ik geloof dat ze je hele motormanagment wat aanpassen. Verder heb ik er niet zoveel verstand van eerlijk gezegd!:2133:
FrankS: de auto gaat aan de laptop. Eerst rollen voor basismeting, dan 'basisprogramma' erin, dan rijden met de laptop eraan, rollen, aanpassen, weer rollen, etc. Dus zeer vergelijkbaar met het proces dat je bij Beek beschrijft.
Prima, maar mijn vraag aan Duts is nog steeds of hij het JD zo heeft zien doen.
Met een g-tech meter lijkt me dat toch weer minder accuraat :ahum:
Dat vermoeden had ik al :crazy:. Maar vroeg me meer af of ze continue de wagen op de vermogensbank hebben staan en op basis daarvan telkens de beste waarden voor jouw auto inprogrameren?
Voor mijn Mini hadden ze bij Beek Autoracing een standaard tune file voor het chippen, zeg maar een basis. Mijn eigen oude software werd uitgelezen en op basis daarvan wordt de basissoftware op kleine punten/waardes aangepast/geoptimaliseerd voor ze deze programeren in de auto.
Kan ik helaas niet zeggen, ik had continental rommel er onderliggen en reed een schroef in de zijwang achter. Dus 4x nieuwe michelin banden eronder. Veel stiller en betere wegligging, dit was bij 40.000 en toen waren de banden nog niet echt slecht.Mooie auto. Ik heb sinds 2 weken exact dezelfde, 10 april gaan ze m chippen, hoe is jouw ervaring aangaande bandenslijtage met deze auto? Ik kreeg wel het ''commentaar'' Mooie wagen Schrijver, maar 1 set banden per jaar is genoeg he! Ga ik dat redden met 60k per jaar?