Chippen RS TDI?

carfreak23

Nieuw lid
Wat zijn de gebruikerservaringen met het tunen van een O2 RS TDI?

Heb van de meerdere dealers begrepen dat het niet via ABT kan...

Dus via wie wel, met behoud van alle garanties en tevreden resultaten...

___JC___

Forumguru
Ik heb bij vd Velden met een Altea FR TDI gereden die gechipt was door JD. Zelfde motor als de RS. Gaat als de brandweer uiteraard.
Nadeel van JD is dat een leasemaatschappij de garantie niet voldoende acht en dus nooit toestemming zal geven. Hartog kan m ook wel tunen voor je lijkt me. Reken maar op zp'n 210pk en 420NM koppel. DPF beperkt het vermogen flink volgens JD himself.

carfreak23

Nieuw lid
chippen

Baas koopt hem nieuw...:1819:
heb een collega met een leon fr tdi dus de mijne moet sneller!
beetje kinderachtig maar wel leuk!

Thanks for the tips!

VEEJAY

Forumguru
In de praktijk doet ABT er altijd wat peekaatjes meer bij. 190 PK 400NM is gewoon wat ze gegarandeerd zullen halen.

sitechris

Donateur
als je voor je garantie niet persé Abt nodig hebt, dan zou ik lekker voor chip op maat van JD gaan :). Net wat meer pk's en koppel en altijd een uitdraai op de rollerbank.

___JC___

Forumguru
als je voor je garantie niet persé Abt nodig hebt, dan zou ik lekker voor chip op maat van JD gaan :). Net wat meer pk's en koppel en altijd een uitdraai op de rollerbank.

RECLAME !! :laugh:

Nee maar JD is een van de beste. Hartog kan je ook heen. Abt levert in praktijk meer vermogen dan de opgaaf. Het blijft alleen een 'standaard' opvoerprogramma dus niet te vergelijken met een chip op maat.

Koppel van 420NM is natuurlijk veel maar het zou gewoon goed moeten gaan. Alhoewel, ik moet het met 390NM doen en heb al een nieuwe koppeling dr in zitten. :winkie:

Gieliovd

Forumguru
Ik ga er tenminste maar vanuit dat een auto geconstrueerd is voor een bepaald motorvermogen en koppel. Dat wil zeggen aandrijfassen, koppeling, versnellingsbak etc. allemaal berekend op een bepaalde kracht.

Als je deze kracht opeens met 50 procent verhoogd kan dit toch niet lang goed gaan? Ja, ok, als er een marge ingebouwd is van 80 procent dan kan het lang aan, of als er een model is die standaard al 50 procent meer heeft en dezelfde componenten deelt..

Misschien heb ik het fout.

___JC___

Forumguru
Ding heeft standaard al 350NM dus de bak kan al flink wat klappen hebben zegmaar. Koppelverhoging is dus 'maar' 20%.

Al 52000km sinds jan 07 met getunede RS TDI

Ik rij al sinds januari met mijn auto, RS TDI, kort daarna (2 of 3 weken) heb ik de auto laten tunen door JD, is mij uitstekend bevallen, vermogen is nu 211PK/438NM en zonder problemen. Moet zeggen af en toe gaat het zelfs al wennen en denk ik het mag wel wat vlotter :) Ik heb de tuning aangekocht bij vandervelden en die nemen de garantie over, sterker nog die nemen zelfs de updates over als de dealer vervelend gaat doen (in mijn geval met rijnwoud). Uiteraard vind ik dat dan ook wel zo redelijk om dit te combineren met een beurt, dus dit zal binnenkort wel plaatsvinden. (bij 60.000km). Al met al ben ik dik tevreden over de combinatie vandervelden en JD. Ik ben wel zelf naar Lochum gereden om de tuning te laten uitvoeren. Mooie locatie met een rollenbank en uitstekende resultaten.

Ik rij al sinds januari met mijn auto, RS TDI, kort daarna (2 of 3 weken) heb ik de auto laten tunen door JD, is mij uitstekend bevallen, vermogen is nu 211PK/438NM en zonder problemen. Moet zeggen af en toe gaat het zelfs al wennen en denk ik het mag wel wat vlotter :) Ik heb de tuning aangekocht bij vandervelden en die nemen de garantie over, sterker nog die nemen zelfs de updates over als de dealer vervelend gaat doen (in mijn geval met rijnwoud). Uiteraard vind ik dat dan ook wel zo redelijk om dit te combineren met een beurt, dus dit zal binnenkort wel plaatsvinden. (bij 60.000km). Al met al ben ik dik tevreden over de combinatie vandervelden en JD. Ik ben wel zelf naar Lochum gereden om de tuning te laten uitvoeren. Mooie locatie met een rollenbank en uitstekende resultaten.

Mooie auto. Ik heb sinds 2 weken exact dezelfde, 10 april gaan ze m chippen, hoe is jouw ervaring aangaande bandenslijtage met deze auto? Ik kreeg wel het ''commentaar'' Mooie wagen Schrijver, maar 1 set banden per jaar is genoeg he! Ga ik dat redden met 60k per jaar?

cvegreen

Forumguru
Mooie auto. Ik heb sinds 2 weken exact dezelfde, 10 april gaan ze m chippen, hoe is jouw ervaring aangaande bandenslijtage met deze auto? Ik kreeg wel het ''commentaar'' Mooie wagen Schrijver, maar 1 set banden per jaar is genoeg he! Ga ik dat redden met 60k per jaar?

Dat hangt van een boel factoren af of je 60.000 km met een setje banden doet. Hoe acceleleer je , veel autosnelweg , weinig stoplichtsprintjes , anticiperen , niet te hard remmen . Dat zijn allemaal zaken die je levensduur van je banden bepalen , daarnaast heb je nog factoren , zoals bandendruk , wieluitlijning , harde of zachte band en nog andere zaken.
Dus veel heb je zelf in de hand andere minder , maar JIJ kan in grote mate bepalen of je banden die levensduur halen of niet .

Dutch4x4

Senior Member
Met dat koppel en dan nog gechipt? Als je de 30k haalt, mag je blij zijn... Welk ultrasportrubber zit eronder?

GTJ

Lid
Het schijnt zo te zijn dat de "standaard" 170 pk af fabriek al meer dan 185 pk heeft als je de auto op de tesbank zet!

Bovenaan Onderaan