Chipbox via obdstekker

octavia99

Senior Member
http://www.multituningchip.com

En weer een nieuwe variant van de OBD tuning box.
Ben toch wel benieuwd als dit systeem wel of niet werkt en als dit werkt wanneer we dit bij de grote
tuners kunnen verwachten?
Neem aan dat de grote tuners echt niet stil zullen zitten bij vernieuwde technieken.
Misschien dat @Race Eend iets kan vertellen of realtime tuning via obd mogelijk is?

Race Eend

Forumguru
Heb helaas geen ervaring met deze OBD boxjes. Ik heb er mijn vraagtekens bij. Maar goed je zou het eens op de testbank moeten zien om het werkt. Om nog wat te kunnen uitlezen op je tuning zou er dan wel een soort splitter bij moeten, want als je dit apparaatje op je OBD poort zit, kun je natuurlijk niets meer uitlezen/diagnose stellen, of dat überhaupt mogelijk is, is ook de vraag.

octavia99

Senior Member
Door de eindgebruiker.
Die bepaald uiteindelijk als iets een succes word of niet.
Vroeger was alleen chiptuning de manier en sinds enkele jaren dus ook de externe ecu.
En wie weet wat de toekomst brengt misschien bovenstaande of tuning via de mobiele telefoon wie zal het zeggen de techniek staat niet stil.

Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
deze site ook al bekeken.
mailke gezonden of ze belgische verkoperspunten hadden.(antwoord was neen)
Wil daar meer uitleg hoe dat zo systeem werkt.
Lijk me meest logische dat deze gedurende bepaalde rit/tijd gegevens verzameld en dan terug flash op je ecu zet.
Of zal dat via CAN-BUS protocool werken ??.
Zoals eigenlijk een optie die je bij je wagen toevoegd en waar de ecu gevens verzameld en deze verwerkt.
Want echte duidelijk info hoe het werkt sta niet of nergens op het net vermeld.
Raildrukbox kennen we al,externe box via turbodruk,raildruk kennen we ook het principe daarvan,das serie geschakeld.
Maar deze sta paralell op het systeem.

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, ik sta al 18 jaar volkomen droog. Heb voor die tijd ruim voldoende gedronken.
De betreffende term is cognitieve dissonantie reductie; dat mechanisme vermag een hoop ;)

MacManiac78

Forumguru
Grappig dingetje om te zien. En ze hebben geen 'verdeler' in Belgie? Waarom staat er dan wel een marker op de website? Als ik de markers mag geloven, lijkt het me een Nederlands product. (Maar ik geloof de markers niet.)
Ik ben wel benieuwd wat deze "box" doet. Beetje 'intelligent' met wat waarden rommelen doet de SpeedBuster ook, als dit met minder kabellengte kan is dit een stap vooruit. Maar het is vast niet heel netjes weg te werken. Bij de Fabia kan de plaats van de zekeringenkast al niet teruggeplaatst worden. FAIL! Als deze OBD2 tuning werken zou, vraag ik me toch af HOE. Want de Delphi ECU staat nog steeds op slot. Uitlezen kon al wel, maar de velden aanpassen kan nog niet. Mogelijk dus gewoon een kastje die de + en - pool van de OBD2 stekker een LEDje laat branden en de rijervaring van de bestuurder TUNED. :laugh:En dat voor maar 299,-

EdK

Forumguru
Je bent ook wel erg goed in selectief lezen............of selectief niet, dan wel verkeerd lezen/begrijpen

En weer vergeet je er één punt bij te zetten, ik lees zoals ik het op dat moment wil lezen....

En of Menno een spijker in 't hoofd heeft? Drinkt 'ie zoveel dan?
Laten we het zo zeggen, hij heeft hier zoveel belasting voor betaald dat hij nu belastingvrij mag rijden....:cheers:

Bovenaan Onderaan