Inmiddels bij Kohler in Hoofddorp mijn RS laten chippen. Zij werken als dealer van JD, wel zo fijn als je niet in de buurt van Lochem woont. Aardig personeel en in ongeveer 2,5 uur was het voor elkaar. Had wel even aangegeven dat ik het koppel in z'n 1 en 2 wat geknepen wilde hebben om nog fatsoenlijk van de plaats te komen.
Nu paar dagen met de tuning gereden en hij gaat echt een stuk lekkerder van z'n plaats. Kon mij nl tevoren moeilijk bedenken wat het werkelijke effect van de tuning zou zijn. De motor lijkt soepeler op te pakken, de eerste twee versnellingen gaan rap, maar veel minder ongecontroleerd als eerst het geval was (bokkige voorwielen bijv vanwege spinnen). Mijn gevoel zegt dat het koppel wellicht nog iets onder de orginele waarde is geknepen, waardoor hij wel 'gemakkelijker' hard optrekt. Of het koppel idd onder de orginele waarde zit, weet ik niet. Anders zou het de soepelheid kunnen zijn die mij dat gevoel geeft. En verder... ràp ! Vooral al onderin z'n drie heb ik het gevoel in een echt snellere auto te zitten en hij gaat maar door. Gasresponse lijkt door het grotere koppel/vermogen ook sneller te zijn, hij 'duwt' je meer vooruit, je hebt een stuk sneller een stuk meer snelheid en zeker onderin die derde versnelling maakt de tuning het grote verschil. Precies het domein waar je tijdens het wat 'dynamischere' rijden vaak in zit : )
Tevreden klant dus !