Chiel
Actief lid
Maandagochtend 25 januari 2016 was het eindelijk zover.
Eerst heb ik mijn Ford Focus 1.6 Ecoboost Titanium lease wagon in bijna nieuwstaat ingeleverd bij een innamepunt van de leasemaatschappij.
Daarna naar naar Skoda dealer De Waal in Gorinchem. Na het ondertekenen van de papieren mocht ik eindelijk de auto onthullen. Heb voor het eerst bij een nieuwe auto lang getwijfeld over de kleur, maar ik moet zeggen dat ik echt heel blij ben met het totaalplaatje. Ze hebben op eigen initiatief luxe kentekenplaten gemonteerd en daar ben ik blij mee.
De auto:
Skoda Octavia Hatchback 1.4 TSI Style Businessline DSG-7 met de volgende opties/accessoires:
· Metallic lak Metal Grey
· Adaptive Cruise Assistant
· Lane Assistant
· DAB radio ontvangst
· Achteruitrij camera
· Verwarmbare voorruit
· Sunset getint glas achter
· Ruitenwisser achter
· Trekhaak met afneembare kogel
· Reservewiel
Ik had zelf de afgelopen maanden al een paar keer de handleiding van de auto en van het Columbus navigatiesysteem uitgebreid doorgenomen, maar het is toch prettig om samen met de verkoper nog even de belangrijkste features door te nemen, zoals de adaptive cruise control, lane assist en het Columbus navigatiesysteem
Na alle uitleg mocht ik eindelijk gaan rijden. Wat een feest de rit naar huis. Het vermogen was ik al van de Ford gewend maar de combinatie met de DSG bak is een waar genot.
Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar nu na ongeveer 1.000 km rijden wil ik echt niet meer terug naar een handgeschakelde bak. De motor-bak combinatie met adaptive cruise control is fenomenaal. Heb al een paar keer file moeten rijden en dat gaat echt heel soepel en relaxt.
De enige gewenning is het al vaker genoemde start-stop systeem. Bij een parkeer manoeuvre slaat de motor wel erg snel af. Bij het naderen van een verkeerslicht is het nog even leren spelen met het rempedaal. Wanneer ik vooraan sta, dan heb ik liever dat de motor blijft draaien. In alle andere gevallen start de auto snel genoeg. Het is een kwestie van wennen. Ik heb nog niet een keer het start-stop systeem handmatig uitgezet.
Het automatisch inparkeren ken ik al van de Ford en de optie automatisch uitparkeren is een leuke gadget, meer niet. De camera aan de achterzijde maakt het achteruit inparkeren nog veel overzichtelijker. Ben blij dat ik voor die optie gekozen heb. Niet noodzakelijk maar zeker comfort verhogend.
Genoeg geschreven. Nu wat plaatjes, waarbij ik een aantal reacties kan voorspellen. Een nummerplaathouder zonder reclame, een kale kont, een ritje naar Breda om de auto 3 cm te laten zakken en naar de DSG doktor. Het is een leaseauto, dus ik weet nog niet of ik deze zaken ga/mag oppakken. Voor mijn rijplezier op dit moment is het niet nodig. Iedere kilometer is een feest achter het stuur.
Groeten, Chiel
Eerst heb ik mijn Ford Focus 1.6 Ecoboost Titanium lease wagon in bijna nieuwstaat ingeleverd bij een innamepunt van de leasemaatschappij.
Daarna naar naar Skoda dealer De Waal in Gorinchem. Na het ondertekenen van de papieren mocht ik eindelijk de auto onthullen. Heb voor het eerst bij een nieuwe auto lang getwijfeld over de kleur, maar ik moet zeggen dat ik echt heel blij ben met het totaalplaatje. Ze hebben op eigen initiatief luxe kentekenplaten gemonteerd en daar ben ik blij mee.
De auto:
Skoda Octavia Hatchback 1.4 TSI Style Businessline DSG-7 met de volgende opties/accessoires:
· Metallic lak Metal Grey
· Adaptive Cruise Assistant
· Lane Assistant
· DAB radio ontvangst
· Achteruitrij camera
· Verwarmbare voorruit
· Sunset getint glas achter
· Ruitenwisser achter
· Trekhaak met afneembare kogel
· Reservewiel
Ik had zelf de afgelopen maanden al een paar keer de handleiding van de auto en van het Columbus navigatiesysteem uitgebreid doorgenomen, maar het is toch prettig om samen met de verkoper nog even de belangrijkste features door te nemen, zoals de adaptive cruise control, lane assist en het Columbus navigatiesysteem
Na alle uitleg mocht ik eindelijk gaan rijden. Wat een feest de rit naar huis. Het vermogen was ik al van de Ford gewend maar de combinatie met de DSG bak is een waar genot.
Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar nu na ongeveer 1.000 km rijden wil ik echt niet meer terug naar een handgeschakelde bak. De motor-bak combinatie met adaptive cruise control is fenomenaal. Heb al een paar keer file moeten rijden en dat gaat echt heel soepel en relaxt.
De enige gewenning is het al vaker genoemde start-stop systeem. Bij een parkeer manoeuvre slaat de motor wel erg snel af. Bij het naderen van een verkeerslicht is het nog even leren spelen met het rempedaal. Wanneer ik vooraan sta, dan heb ik liever dat de motor blijft draaien. In alle andere gevallen start de auto snel genoeg. Het is een kwestie van wennen. Ik heb nog niet een keer het start-stop systeem handmatig uitgezet.
Het automatisch inparkeren ken ik al van de Ford en de optie automatisch uitparkeren is een leuke gadget, meer niet. De camera aan de achterzijde maakt het achteruit inparkeren nog veel overzichtelijker. Ben blij dat ik voor die optie gekozen heb. Niet noodzakelijk maar zeker comfort verhogend.
Genoeg geschreven. Nu wat plaatjes, waarbij ik een aantal reacties kan voorspellen. Een nummerplaathouder zonder reclame, een kale kont, een ritje naar Breda om de auto 3 cm te laten zakken en naar de DSG doktor. Het is een leaseauto, dus ik weet nog niet of ik deze zaken ga/mag oppakken. Voor mijn rijplezier op dit moment is het niet nodig. Iedere kilometer is een feest achter het stuur.
Groeten, Chiel