Chevrolet Camaro Coupé – een toekomstige legende

Hetzer

Forumguru
Ik hou eigenlijk niet van amerikaanse wagen, maar dit word wel weer een toppertje
Dit vind ik een prachtige wagen, de nieuwe Camaro Coupe, hij komt vanaf volgend jaar 2012 naar Nederland

Chevrolet Camaro Coupé – een toekomstige legende

2j0nnd4.jpg


Meer dan 40 jaar geleden werd de Camaro aan de wereld voorgesteld als de Amerikaanse 'muscle car'.
Als auto-icoon vond de Camaro zijn weg naar de harten en garages van vele liefhebbers. Er werden van 1967 tot 2002 bijna 4,8 miljoen Camaro’s geproduceerd in de Verenigde Staten.

Chevrolet Camaro op de weg.

Er is veel veranderd sinds de begindagen van de Camaro, maar de passie voor rijden in een snelle auto buiten de stad is tijdloos.
Voor de nieuwe Camaro besloten de ontwerpers hulde te brengen aan die unieke rijervaring door een volledig moderne interpretatie te creëren van de Camaro uit 1969, die door velen als een legendarisch ontwerp wordt beschouwd.
Met zijn krachtige, lage contouren en proporties bevestigt de nieuwe Camaro zijn rijke verleden zonder al te nadrukkelijk 'retro' te zijn.
Het is echt een Camaro voor de 21ste eeuw, vol rauw prestatievermogen, maar profiterend van een zuiniger brandstofverbruik.
De nieuwe Camaro Coupé zal naar verwachting vanaf de lente van 2012 beschikbaar zijn in de Europese Chevrolet showrooms.



Het interieur van de Camaro – een mix van historie en modern design

Aandacht voor detail en een balans tussen verleden en heden kenmerken het interieur van de nieuwe Camaro. Twee diepe instrumentenbehuizingen, met ronde meters in vierkante behuizingen, zijn een knipoog naar de klassieke Camaro’s. Dit contrasteert met een omgevingsverlichtingspakket dat gebruikmaakt van geavanceerde LED light pipe-technologie om de cabine een warme en uitnodigende sfeer te geven.
Details zoals grote, met chroom afgewerkte instrumenten, laagglans-oppervlakken en hoogwaardige stof- of acrylapplicaties dragen bij aan het gevoel van kwaliteit. Meer aandacht voor detail blijkt uit het metercluster in de middenconsole. Dit cluster is geïnspireerd door soortgelijke consoles in de Camaro’s uit 1969, maar is nu voorzien van moderne LED-achtergrondverlichting.


Het rijke verleden van de Camaro benadrukt.

Om in de geest van de Camaro te blijven moest er zorgvuldig worden gekeken naar een aantal van de realiteiten van nu. Ontwerpers bestudeerden de prestaties van de klassieke Camaro uit de jaren ’60, en experimenteerden vervolgens met nieuwe motortechnologieën.


De 432 pk/318 kW V8 motor van de Camaro

De motor zelf is een imposante 432 pk/318 kW, 6,2-liter V8 motor, die 569 Nm koppel genereert en de nieuwe Camaro de kracht geeft die bij zijn uiterlijk past.
Electronic stability control en traction control zijn allebei standaard, en de ‘Competitive/Sport’ modus kan worden ingesteld als u extra sportief wilt rijden, bijvoorbeeld tijdens wedstrijden. De handmatige zes-versnellingsbak heeft zelfs een ‘Launch Control’ optie voor consequent snelle lanceringen.

[video=youtube;yW1s0N9-2Jc]http://www.youtube.com/watch?v=yW1s0N9-2Jc&feature=player_embedded[/video]

De Camaro in het kort

Belangrijke gegevens (Amerikaanse specificaties, status feb. 2010)

* Lengte/breedte/hoogte (mm) 4.836/1.918/1.376
* Wielbasis (mm) 2.852
* Zittingen voor en achter 2 + 2
* Inhoud kofferbak (liters) 320 (SAE)
* Versies 6,2 V8 LS3; 6,2 V8 L99
* cm³ 6.162; 6.162
* kW/PS 318/432; 298/405
* Nm @ rpm 569@4,600; 556@4,300
* 0 – 60 MPH (sec) 4,9; 4,7
* Gewichtbalans (% voor / achter) 52 / 48

Uiteindelijke specificaties en kenmerken kunnen afwijken van de hier aangegeven waarden.


bron: chevrolet.nl
 

Slowcruiser

Nieuw lid
Ik vind de Mustang veel mooier. Al heel lang mijn meest favoriete amerikaan.
En nu Deawoo ook Chevrolet heet klinkt dat minder in mijn oren.
 

sitechris

Donateur
Ik zag deze laatst weer IRL. Wat een magische auto! Top! Overigens vind ik de Challenger en de Mustang ook ubercool! Dit soort auto's hebben wellicht niet de finesse van de Duitsers, maar ze hebben wel karakter. Karrenvrachten karakter. I love 'em!
 

VEEJAY

Forumguru
Heb ooit de eer gehad tegen zo een nieuwe camaro te sprinten op een regenachtige dag bij de stoplicht. Eventjes liep ik uit totdat die amerikaan grip kreeg en aan de horizon verdween.. Mooi man, machtig geluid ook!
 

___JC___

Forumguru
Heb ooit de eer gehad tegen zo een nieuwe camaro te sprinten op een regenachtige dag bij de stoplicht. Eventjes liep ik uit totdat die amerikaan grip kreeg en aan de horizon verdween.. Mooi man, machtig geluid ook!

Of totdat de amerikaan doordat dat die Skoda tractor wou sporten en gas gaf.
:)
 
E

Ex-lid 2926

Prachtige auto zo'n Camaro. Maar volgens mij werd deze auto al enige tijd in Nederland geleverd. Misschien niet via de officiële Chevrolet importeur, maar wel via een paar andere grote autobedrijven die zelf Amerikaanse auto's importeren. Ook de Mustang is een prachtbak. En als je dan leest wat deze auto's in de VS kosten................Je zou er bijna voor emigreren.
 

sitechris

Donateur
Hoe cool ze ook zijn, in Europa is zo'n auto zinloos. Ze missen de Europese finesse. Ik heb paar jaar terug in Mustang gereden. Ondanks geweldige sound en looks was het gewoon een matige auto. Interieur was shit, de remmen waren gemaakt van wattenstaafjes, de 4traps automaat kwam uit de jaren 60 en de wegligging was goed zolang er geen bocht opdoemde.

Maw.....één ritje is geweldig, maar op den duur zou ik me toch gaan irriteren aan de onvolmaaktheid. Ik zou een musclecar wel kopen als 3e auto in de garage oid (na winnen Staatsloterij). Kun je af en toe lekker cruisen. Dat is perfect!
 

___JC___

Forumguru
Ik heb vorig jaar een weekje in een 2010 model Mustang cabrio gereden. Niks mis mee moet ik zeggen. Interieur is niet van Audi niveau uiteraard, maar het rijdt verder prima!
 

sitechris

Donateur
Prijs in NL is bekend. Bijna 90.000 euro. Prijs in Duitsland: iets meer dan 40.000 euro. Kortom.....met dank aan ons belastingstelsel zijn zulke auto's onbetaalbaar. Zonde!
 

sitechris

Donateur
Ik heb hem 3 dagen gereden, de cabrio versie overigens maar met de V8. Geloof me, als je die V8 hoort brullen en je ziet iedere voetganger zijn duim opsteken, dan kan het mindere interieur je echt gestolen worden. Heerlijke auto!
 
Bovenaan Onderaan