Centrale vergrendellng

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnand

Nieuw lid
Ik heb een autoradio ingebouwd. Sindsdien zijn er problemen met de cv. Als ik de deur open doe,hoor ik een zoemtoon. En soms,als ik in de auto sit en wil uitstappen,gaan de portieren spontaan op slot. Heeft dat met de radio inbouw te maken en zo niet,wat is dat dan?
 

EdK

Forumguru
tja hoe heb je de radio ingebouwd ?? blind knippen in bedrading en daar de radio tussen geknoopt of alleen maar gebruik gemaakt van je isostekkers ??

lees ook eens ergens op het forum dat er bepaalde draden uit je isostekker verwijderd moeten worden omdat de kans anders bestaat dat je je motormanegmentbox kunt ( KUNT ) opblazen !!

maw ff naar de dealermisschien om de bewuste draden lus te laten halen uit de stekker !!??
 

Fabia

† In Memoriam
Daarom heb ik toendertijd mijn Pioneer laten inbouwen door de carspecialist juist om dit soort problemen te voorkomen.
 

joergarms

Senior Member
Ik vind het een vreemd verhaal, niet te hopen dat je daarmee de boel op z'n kop hebt gezet.
Ik heb zelf een Kenwood ingebouwd, was een kwestie van 2 isostekkers inklikken, klaar is kees.
Heb geen "bijzondere" nevenfuncties erbij gekregen.:baby012:

Succes ermee.
 

Daniel

Lid
Ik heb ook nooit ergens problemen mee gehad met wat er bij mij is ingebouwd (zie handtekening).

Suc6 ermee........
 

Red Devil

Actief lid
ik heb bij mij ook een pioneer radio zelf ingebouwt.. heb daarvoor idd wat om moeten solderen.. nooit bij nagedacht dat je van die kant en klare verloop stekkers kan kopen.. was wel handiger geweest..

maar ik heb verder geen problemen met de boord computer..?
 

Daniel

Lid
ik heb bij mij ook een pioneer radio zelf ingebouwt.. heb daarvoor idd wat om moeten solderen.. nooit bij nagedacht dat je van die kant en klare verloop stekkers kan kopen.. was wel handiger geweest..

maar ik heb verder geen problemen met de boord computer..?


Meen je dat nou echt??

Als je al een beetje kennis hebt van autoradio's en inbouwen,dan had je toch wel moeten weten dat het zo wat plug and play is.

Ik was er zo toch niet aan begonnen met wat jij hebt gedaan!
 

Red Devil

Actief lid
jah ik weet het.. maar das achteraf..
ik heb die radio op een zaterdagavond gekrege.. en ik ben iemand dan moet het er ook meteen in:) dus ben gelijk gaan hobbyen.. majah.. deze auto hou ik zoiezo totdat ie total loss is ofsow.. alleen jah als er een andere radio een x in moet? dan mag ik weer gaan hobbyen;)
miss weer in orginele staat terug brengen dan.. en dan maar voor de verloop stekkers gaan(A) haha
 
Bij een Fabia zijn de geschakelde en de permanente +12V met elkaar verwisseld t.o.v. de ISO norm.

Op pin 3 staat een diagnose signaal voor Fabrieks-Skoda-Radio's, klem die best ook maar af. (Anders kan het VAG diagnosetoestel op je OBD stekker je radio beschadigen.)

Op pin 5 staat een signaal van de anti-diefstal installatie. Aangezien je ISO-radio hier geen 12V op verwacht kun je die ook maar beter afklemmen.

Op pin 1 heb je het stuursignaal voor snelheidsafhankelijke volumeregeling.
Als je radio daar op voorzien is, wordt het geluidsvolume zachter naargelang je lanzamer gaat rijden. Ander toch maar afklemmen die hap.
 

Wijnand

Nieuw lid
Bij een Fabia zijn de geschakelde en de permanente +12V met elkaar verwisseld t.o.v. de ISO norm.

Op pin 3 staat een diagnose signaal voor Fabrieks-Skoda-Radio's, klem die best ook maar af. (Anders kan het VAG diagnosetoestel op je OBD stekker je radio beschadigen.)

Op pin 5 staat een signaal van de anti-diefstal installatie. Aangezien je ISO-radio hier geen 12V op verwacht kun je die ook maar beter afklemmen.

Op pin 1 heb je het stuursignaal voor snelheidsafhankelijke volumeregeling.
Als je radio daar op voorzien is, wordt het geluidsvolume zachter naargelang je lanzamer gaat rijden. Ander toch maar afklemmen die hap.


Ja, ik heb de geschakelde plus en de constante plus verwisseld en de remote afgekoppeld
 
Als de situatie er niet op verbeterd kan je het "foutgeheugen" door je garage laten uitlezen, en resetten. Dan ben je tenminste zeker dat er niets aan het CV systeem scheelt.

Door het can-bus systeem, dat in een Fabia wordt toegepast, zou het me niet verwonderen als er door een kapotte pinker de interieurverlichting begint te knipperen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan