Centrale vergrendeling uitbreiden met afstandsbediening

smarty-77

Nieuw lid
Ik wil mijn nieuwe Fabia II uitbreiden met een afstandsbediening.
Nu vraag ik mij af of ik mij 60 euro kan besparen door de module zelf in te gaan bouwen of is dit ivm canbus te moeilijk?

Waar zou deze module moeten komen? Moet je de sturing uit de deur halen of lopen de draden ergens anders?

Ik heb lopen zoeken op dit forum maar verder niks kunnen vinden...
Het betreft een Spy-europe setje of eventueel een Waeco set.
 

Br3cht

Actief lid
ik kan je enkel zeggen dat de hoofdunit van de centrale vergrendeling tegen de radio zit langs de bestuurderskant
dit is een kastje met een redelijk grote stekker

ivm de canbus, dit heb ik eens gevraagd aan iemand dat bij d'ieteren werkt (invoerder VAG België)
en dit kan geen kwaad om ertussen te zetten
hij heeft wel als tip gegeven om geen scotch-locks te gebruiken
maar soldeer verbindingen te gebruiken, dit omdat de kabel niet zou kunnen doorscheuren

als je een Waeco koopt mag je me altijd een handleiding maken, ik heb deze ook maar geen tijd voor om in te bouwen
 

Gieliovd

Forumguru
Ik zal je voor zijn.

Dit is een Scotch Lock blokje.

34466000-5_tab_500.jpg


Dit zijn standaard vragen op fora ;)

Elektrische stroom + gegalvaniseerd staal + koper + vocht = probleem.
 

smarty-77

Nieuw lid
bedankt

Beiden bedankt voor de toelichting!!
Enne scotch locks... ik had er reeds wat over gelezen :2133:

Als jullie moesten kiezen...
Spy-Europe of Waeco???
 

smarty-77

Nieuw lid
Ik ben nog eens met Waeco gaan mailen of zij nog tekeningen hebben van de F2 canbus aansluitingen. Dit ivm met welke kabels er aangesloten moeten worden. Ik kreeg van hun een pdf van de Fabia I.

Weet iemand of de aansluitingen hetzelfde zijn gebleven?

Ik kan het pdfje niet toevoegen omdat ze te klein zijn... Ik zal hem even uploaden naar een andere site en het linkje hier neerzetten.
http://i864.photobucket.com/albums/ab204/smarty-77/Skoda/Make_SkodaModel_FabiaYear_2006-Type.jpg
 

smarty-77

Nieuw lid
@JeroenS

Bedankt voor de handleiding, deze had ik al via conrad kunnen downloaden...

Ik moet zeggen dat de handleidingen niet echt duidelijk zijn, en de F2 ziet er toch behoorlijk anders uit... Ik hoop dat de kabelkleuren wel overeenkomen....

Zal eerst eens een dealer in de buurt vinden en dan nog een keuze moeten maken of ik voor de "makkelijke set" ga of voor de moeilijke (MT350).
 

smarty-77

Nieuw lid
Waeco MT350 is het geworden

ik heb de knoop doorgehakt vandaag of morgen komt er een Waeco MT350 setje binnen.. En ga hem zelf inbouwen.

Ik zal de foto camera meenemen en wat kiekjes schieten!
 

Br3cht

Actief lid
dat zou leuk zijn!
Ik hoop dat het inbouwen goed gaat!

wat was weer het verschil tussen de MT350 en de MT150?
 

smarty-77

Nieuw lid
Het wil er maar niet van komen... Als het goed is ga ik binnen nu en 3 weken het ding inbouwen.. En zoals beloofd zal ik een klein foto verslagje maken :)
 
Bovenaan Onderaan