Centrale vergrendeling / deur

Tomas

Nieuw lid
Beste forumleden,

Van de een op de andere dag, gebeurt mij het volgende;
*Als ik de bestuurdersdeur open of sluit (soms het een, soms het ander, soms beide) gaan alle deuren op slot of weer open, behalve de bestuurdersdeur.
*Daarnaast werkt de cv - afst.bediening nog wel, maar de best. deur reageert daar niet meer op. Ik moet dus, om alle 4 de deuren te sluiten, de boel met de sleutel afsluiten.
*Ook knippert het rode lampje niet meer als de deuren op slot zijn.

Het probleem lijkt te liggen in die zwarte slurf waar de stekkertjes en draden in zitten, tussen de deur en de auto zelf.

Iemand een idee? Kabelbreukje?
Het betreft een fab. 1.4mpi uit 2000.

Tomas
 

corsaar

Senior Member
Dat zou wel eens in de slurf kunnen zitten is deze heel (lek) kan er
vocht in gekomen zijn. Ik heb in het verleden dezelfde ervaring gehad (vocht)
 
Ik heb namelijk ook dat probleem gehad toen het buiten tussen de 20 en de 30 graden was en mij was er gezegd dat het wel eens aan de antidiefstal instellingen kon liggen en dat die even terug moest uigelezen worden. Dat dan het probleem ook van de baan kon zijn. Maar nu het niet zo warm meer is heb ik het niet meer voor gehad. Ik wacht wel tot de onderhouds beurd dan leg ik dat probleem wel uit aan de garage.
 

Tomas

Nieuw lid
Typisch, dat je dat over de omgevingstemperatuur meldt. Bij mij heeft het zich voor het eerst voor gedaan in Spanje, bij een graad of 35. Nu, in Nederland is het er helaas nog steeds. Maar idd voor het eerst begonnen bij hoge temperatuur.
 
Typisch, dat je dat over de omgevingstemperatuur meldt. Bij mij heeft het zich voor het eerst voor gedaan in Spanje, bij een graad of 35. Nu, in Nederland is het er helaas nog steeds. Maar idd voor het eerst begonnen bij hoge temperatuur.
Wel opletten dat je bij en tankbeurd je sleutel van het contact halen.Want toen ik dat probleem ook had en ik volop aan het tanken was gingen mijn sloten hun eigen leven lijden met gevolgen van dien dat ik niet meer de auto in kon. Dat al de 4 deuren op slot waren gegaan. En nu ben ik het wel afgeleerd om mijn sleutels op het contactslot te laten zitten.
 

Freek K

Nieuw lid
Heb momenteel hetzelfde probleem met onze Fabia Combi uit 2002.
Bij opentrekken bestuurdersdeur springt alles behalve die deur dicht of tijdens het rijden springen continu deuren op slot en weer open.
Maar als je voor het starten met open deuren het slot erop en af haalt met afstandsbediening is het weg.
Zal eens de draaddoorvoer controleren op breuk oid.
 

Tomas

Nieuw lid
Heb momenteel hetzelfde probleem met onze Fabia Combi uit 2002.
Bij opentrekken bestuurdersdeur springt alles behalve die deur dicht of tijdens het rijden springen continu deuren op slot en weer open.
Maar als je voor het starten met open deuren het slot erop en af haalt met afstandsbediening is het weg.
Zal eens de draaddoorvoer controleren op breuk oid.

Wat geweldig omschreven! Dit is exact mijn probleem. Behalve dan, dat de bestuurdersdeur bij mij ook niet meer op de afstandbed. reageert.
In november ga ik voor de keuring, dan laat ik er wel eens naar kijken. Zit nu toch vrnl alleen in de auto.
 

Freek K

Nieuw lid
Heb vandaag even navraag gedaan bij Volkswagen Dealer. (zit dichtst in de buurt voor ons) Probleem zit hem vrijwel zeker in deurslot. waarschijnlijk bestuurdersdeur. Omdat je hier vrijwel nooit de sleutel insteekt wordt dat contactje nooit bedient. Heb nu zelf WD40 in slot gespoten en met de sleutel 10-15 keer deuren open en dicht gedaan.
Probleem is vandaag nog niet teruggekomen. Hiervoor gaf hij eigenlijk altijd dit probleem.
Hoop dat het nu (voorlopig) is opgelost dan weet ik tenminste waar probleem zit.
 

Freek K

Nieuw lid
Probleem is opgelost. contact in de bestuurdeursdeur had slecht contact.
Met sleutel 20 keer deur laten openen en sluiten en was opgelost. tenminste voorlopig.... Als het toch terug komt maar eens nieuw slot monteren
 

Tomas

Nieuw lid
Opgelost & APK (offtopic)

Het probleem met mijn centrale vergrendeling is opgelost.
Het wordt vandaag gefikst bij de specialist (waar ik de auto ook gekocht heb). De kabels in de slurf tussen de deur en auto aan de bestuurderskant waren niet goed meer. Waarschijnlijk door vocht. Deze zullen dus vernieuwd worden.

Daarnaast had ik al een tijdje het idee dat de spiegelverwarming het aan beide kanten niet meer deed. Al veel over gelezen op het forum. Dit blijkt op te lossen door aan beide kanten het spiegelglas te vervangen. Ook ouderdom dus.

Ook direct een APK laten doen;
-Rechtsvoor draagarmrubber.
-Linksachter wiellager
-Rechtsvoor stadslichtje kapot.
-Linksvoor dimlicht niet goed.
Vooral dit laatste punt is erg raar, want ik had er net twee nieuwe dimlichten in gezet van Philips. Die met 50% meer licht. Het "lichtbeeld" ofzo?? was niet goed!
Ik heb gevraagd of ze voor mij het lampje willen bewaren, zodat ik de kosten (35 euro voor 2 lampen) kan verhalen bij de Halfords waar ik ze had gekocht.

Kortom; kosten zo'n 400 euro totaal. Morgen haal ik 'm op. Dan kan hij er weer een jaartje tegenaan!
 

Freek K

Nieuw lid
Probleem met spiegelverwarming is dat veel mensen ze altijd aanhebben staan en dan zijn ze dan na +/- 60000km hun beste tijd hebben gehad.

Het probleem met mijn centrale vergrendeling is opgelost.
Het wordt vandaag gefikst bij de specialist (waar ik de auto ook gekocht heb). De kabels in de slurf tussen de deur en auto aan de bestuurderskant waren niet goed meer. Waarschijnlijk door vocht. Deze zullen dus vernieuwd worden.

Daarnaast had ik al een tijdje het idee dat de spiegelverwarming het aan beide kanten niet meer deed. Al veel over gelezen op het forum. Dit blijkt op te lossen door aan beide kanten het spiegelglas te vervangen. Ook ouderdom dus.

Ook direct een APK laten doen;
-Rechtsvoor draagarmrubber.
-Linksachter wiellager
-Rechtsvoor stadslichtje kapot.
-Linksvoor dimlicht niet goed.
Vooral dit laatste punt is erg raar, want ik had er net twee nieuwe dimlichten in gezet van Philips. Die met 50% meer licht. Het "lichtbeeld" ofzo?? was niet goed!
Ik heb gevraagd of ze voor mij het lampje willen bewaren, zodat ik de kosten (35 euro voor 2 lampen) kan verhalen bij de Halfords waar ik ze had gekocht.

Kortom; kosten zo'n 400 euro totaal. Morgen haal ik 'm op. Dan kan hij er weer een jaartje tegenaan!
 
Ik weet niet of dit topic nog actueel is maar ik probeer het toch eventjes.

Ik heb een probleempje in mijn Fabia II uit 2008 1.6 benzine/LPG
Sinds 2 dagen heb ik precies hetzelfde probleem zoals hierboven al een paar keer omschreven.
-Met de auto ontgrendeld; zodra ik de bestuurdersdeur open gaan bij ongeveer 10 centimeter openen alle andere deuren op slot. Zodra ik de deur rustig sluit openen de andere deuren weer zodra de opening weer kleiner wordt dan 10 centimeter.

Ik heb zoals hierboven omschreven het slot met de sleutel een keertje of 50 geopend en gesloten. Dit heeft voor mij het probleem niet opgelost.
Ook heb ik de slurf bekeken. Deze is nog helemaal soepel en intact.

Ik wil binnenkort nog even met WD40 het slot smeren en mogelijk de contacten reinigen in het slot. Verder heb ik geen aanknopingspunten.

Heeft iemand hier nog ideeën over?

Ik kan eventueel nog even een filmpje maken om het beter toe te lichten.

Alvast bedankt!
 
Bovenaan Onderaan