centrale unit (radio, navigatie, telefoon) vervangen

Jo!

Lid
Dag allen,

Ik ben geen frequente bezoeker hier (gewoon geen tijd eigenlijk).
ik heb nu wel een wat redelijk urgente vraag (met wat sub-vragen): het lijkt er op dat de centrale unit (radio etc) van mijn superb2 het volledig begeven heeft.
een paar weken terug viel hij zomaar uit, en bleef aan-uit-aan … gaan. ik heb het vermoeden dat de HD niet meer is wat hij hoort, maar ik heb geen manier om daar achter te komen.
Nu is mijn vraag eigenlijk heel simpel: als ik zou besluiten om deze te vervangen, en gelijk van de gelegenheid gebruik zou maken om deze wat te upgraden (apple CarPlay en mogelijkheid voor een achteruitrijcamera) Wat is dan jullie advies voor de keuze voor een goed apparaat.

Een gerelateerde vraag: het lijkt er op dat verder alles in de auto gewoon werkt, het is denk ik dan ook niet een cruciaal onderdeel. Het is wel heel erg irritant.
zou het ook mogelijk zijn oude bestaande unit te laten repareren, of is dat een relatief kostbare zaak? - ik hou er niet van om dingen weg te doen, eenvoudig omdat het niet meer werkt. Alles is namelijk reparabel.

Ik hoor graag van jullie!

Jo!

Lid
… heel verhaal. het apparaat heeft zo te zien veel extra's. vraag me af of ik dat ook nodig heb.
ik wil CarPlay en een camera installeren. de standaard die ik nu heb (had): telefoon radio uiteraard ook. Rest is niet zo belangrijk.

Rallye

Forumguru
Voor repareren zou je eens contact op kunnen nemen met KMS Apeldoorn. Een nieuw apparaat zou een RCD 330 kunnen zijn of een apparaat van Zenec.

• Leuk
Waarderingen: Tees

EdK

Forumguru
Zou eerst een bij KMS op site kijken en mail sturen met probleem omschrijving en wat geschatte kosten zijn.
Doen veel reparaties en met 2 jaar garantie op gerepareerde !
Ooit geweest voor tellerunit en zeer tevreden over hun manier van werken.

En ja wil je uiteindelijk vervangen dan zou ik eens kijken voor een Zenec unit.
Deze units nemen in algemeen alle toeters en bellen die je nu hebt 1 op 1 over.
Maw ventilatie / stuurbediening / eventuele weergave van pijlen in scherm tussen de tellers etc neemt hij over.
En mbt aftersales ben ik ook zeer tevreden over hun !
En bieden op hun site indien nodig ook nieuwe firmware aan !
En is zeker 100% beter dan die chinese meuk die word aangeboden

Jo!

Lid
zenec ziet er inderdaad goed uit, maar is wel een dure optie.
heb ook even gekeken naar RCD 330, lijkt me ook oké?, maar is wel een stuk goedkoper.
De ali-variant is helemaal een stuk voordeliger, maar ik weet niet of het gezegde 'wat je van ver haalt is lekker' hier ook op gaat!

Als de RCD 330 een goede (en redelijk betaalbare) optie is lijkt me dat een goede keus?

Rallye

Forumguru
De RCD 330 is geen navigatie, maar laat je navigeren via CarPlay/Android Auto. Dat hoeft geen nadeel te zijn. Zenec is luxer.

VAG-man

Forumguru
Koop gewoon een Zenec, want duur is goed.
Als mijn Hizpo er al na 2 jaar mee kapt, dan ben ik nog ruim voordeliger uit. Vergeet niet dat bijna alles uit China komt. Ondertussen geniet ik bijna elke dag van mijn voordelige keuze.

Bovenaan Onderaan