Centrale deurvergrendeling veranderen op GL

Hoi

Op 20 april kan ik mijn nieuwe Fabia II combi GL ophalen.
Ik heb aangegeven bij de dealer dat ik de centrale deurvergrendeling aangepast wil hebben zodat bij 1 druk op de knop alleen bestuurdersdeur van slot, 2x drukken alle deuren van slot.
Op mijn huidige golf IV heb ik 5 jaar geleden dit ook laten activeren.
De dealer kende het systeem niet en wist ook niet of het geactiveerd kan worden.
Hij beloofde om het wel na te vragen.

Mijn vraag aan de GL rijders:
Heeft er iemand deze functie laten activeren?

Ik ben benieuwd naar de reacties
 

Noord26

Forumguru
Er is een speciale afdeling over Vagcom op het forum. De 'kast' is niet anders als een kabeltje welke je auto met een PC verbind.

Ik zit er aan te denken om zelf ook een kabeltje te kopen. Zeer makkelijk om storingen uit te lezen en wat kleine dingen aan te passen.
 
Ik heb net over vagcom gelezen, dit is voor mij geen oplossing, zeker omdat ik al geen laptop heb.
Ik zoek dus de oplossing via de kast van de dealer.
Kan de door mijn gewenste instelling door de dealer worden gedaan?
 

EdK

Forumguru
Ja dat kan de dealer, mits je het ruim voor oplevering doorgeeft is het met ophalen al geregeld
 
Ik heb bij de koop van de auto aangegeven dat ik deze instellinging wenste, omdat het bij de Golf erg goed beviel.
De verkoper had er nog nooit van gehoord, maar hij ging zijn best doen om te kijken of het te regelen was.
Veel werk is het niet, ik was erbij toen de Golf werd omgezet naar deze manier van openen.
De kast pakken en aansluiten op de auto is meer werk dan de functie veranderen in het menu.
Misschien 6 minuten werk bij elkaar.
 

Ronnie

Forumguru
Valt onder : Einzeltueroeffnung/ Gesamttueroeffnung. Ik weet alleen zo uit het hoofd niet meer in welk module het staat tegenwoordig. Het was altijd STG 46, comfortmodule.
 
Bij mijn dealer was het geen enkel probleem. Een week voor het ophalen van de auto doorgegeven; valt gewoon onder het rijklaar maken wat mij betreft. Functie werkt netjes... :)
 
Ik ga morgen eens bellen, even horen hoe het er voor staat en of ze er al achter zijn hoe de functie geactiveerd moet worden.
Ik zal de informatie van jullie erbij houden tijdens het gesprek.
 

Monteurtje

Forumguru
Is gewoon een aanpassing van het regelapparaat.
@Ronnie. Dat is tegenwoordig 09 BCM geworden. Boordnet en comfort in 1 regelapparaat.
 
elke dealer kan dit zo omzetten. ff kast aansluiten en 10 sec later is het ingesteld. ik heb het vorige week laten doen en toen ook meteen de achterverlichting bij de dagrijverlichting laten aanzetten. werkt allebei perfect.
zo kunnen ze een groot aantal zaken in of juist uitzetten.
 

wanderer

Senior Member
bij dagrijverlichting is het bij wet verboden dat er andere verlichting (achterlichten) branden.....je bent dus in overtreding...
 

Mark

Banned
Dat de achterlichten branden samen met de dagrijverlichting gaat je heus geen prent kosten, en als je naar de keuring moet laat en je vertrouwt het niet laat deze optie gewoon even terug afzetten.
 
Afgelopen woensdag 20e april de Fabia GL opgehaald bij de dealer.
Deurvergrendeling was ingesteld zoals ik het graag wilde:
1x drukken bestuurdersdeur open, 2x drukken alles open.
Het was de eerste Skoda die met deze vergrendeling door de dealer werd afgeleverd.
 
Bovenaan Onderaan