Centrale deurvergrendeling probleempje

Mark Van Kuijk

Nieuw lid
Mijn centrale deurvergrendeling reageert niet als ik de sloten gebruik van beide voorportieren. Gebruik ik echter het slot van de kofferruimte dan gaan alle deuren keurig op slot en van het slot.
Ditzelfde geldt als ik in de auto de knoppen aan de bestuurderskant gebruik om alle sloten open en dicht te doen.

Ik heb daarom niet het idee dat het iets met motortjes of mechanismen zou kunnen zijn, maar een slechte verbinding in de sloten van de voorportieren. Enig idee of dit zelf te verhelpen is zonder al te veel kosten?

Het betreft een Octavia I uit 1999.
 

Joske

Forumguru
het is alleszins wel een bizarre storing zoals je het omschrijft :)
want eerst denk ik: ligt aan iets mechanisch dat de deuren niet meer ontgrendeld maar dat kan dan eigenlijk niet aangezien je ze wel via koffer of knopjes wel vast krijgt? :pieker:

denk dan toch eerder wel iets elektrisch, maar geen flauw idee hoeveel "hightech" er toen al in die deuren van de Octavia zat ;), zal het elektrisch schema eens moeten opzoeken. Welke motor ligt er in?
 

Joske

Forumguru
toevallig ook nog een motorcode bij de hand?
(te vinden in de koffer waar het reservewiel al dan niet ligt, op een sticker, iets met 3 letters of 4 letters. Genre, zie mijn handtekening als voorbeeld ;) )
 

Mark Van Kuijk

Nieuw lid
uhm, waar kan ik dat vinden. Motorkap even open gehad, maar zag geen code die erop leek. Hij is van 10/1999.

Via Part Base zie ik AGR. Ik ga nu ff bij de kofferbak kijken. Had die post helemaal niet gezien.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
ben alvast aan het snuffelen in de schema's en zie een regelapparaat zitten maar ook een zekering. Heb je die al gecontroleerd?

(is een 5A zekering) en zit op positie 6
 

Joske

Forumguru
ok, die had ik over het hoofd gezien, dat is er eentje met 66kW.

zal even kijken of dat uitmaakt voor de zekeringen maar vermoed van niet hoor.. al gecontroleerd? ;)
 

Mark Van Kuijk

Nieuw lid
ik ben niet zo goed in het lezen van deze schema's. Ik zou echter bij de bestuurdersporties beschrijving ook de schakelaar voor deurvergrendeling verwachten zoals dat bij de raambediening wel staat.
 

Mark Van Kuijk

Nieuw lid
Vandaag reageerde hij weer 1 keer op het portierslot en gingen alle deuren open. Daarna weer niet. Dan krijg ik het idee dat er een seperate draad vanuit het slot naar de unit gaat die mogelijk slecht contact maakt of een breuk heeft. Iemand tips om dat te troubleshooten?
 

Michelv.

Forumguru
Bij een golf 4 zijn er volgens mij printplaat probleempjes bij het portierslot, dus zal bij de O1 ook wel zo zijn. Is zelf te repareren volgens mij(solderingen die weer even aangetipt moeten worden met de soldeerbout)
 
Bovenaan Onderaan