CDO - Kodiaq Soleil 2019

CDO

Forumguru
Vlak voor Koningsdag onze " nieuwe" 2e hands Kodiaq opgehaald.
Veel bekeken (en een aantal ook gereden). Van Tiguan tot Stelvio tot E-klasse station, MB GLC, Q5, Superb en de vertrouwde Passat maar dan met een 190pk benzineblok ipv een diesel ( en die zijn helemaal zeldzaam in NL).

Voor ons waren belangrijk:
- ACC
- stoelverwarming
- automaat
- ruimte
- trekhaak
- en een beetje vermogen...

Daarom uiteindelijk binnen de VAG groep gaan kijken naar de 180 / 190 pk TSI opties. Dan wordt de spoeling dun, zeker wanneer je er qua bouwjaar wat op vooruit wilt gaan (mijn Passat was 2016).


Maar nu een nette 2.0 TSI , DSG7 en 4x4 met alle ondehoudshistorie erbij gevonden uit 2019 met < 30.000 km op de teller. Kunnen wij weer even vooruit ;)
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
< 30K in 4 jaar......... man man je mag hem nog inrijden ....
Zou zeggen geniet er van en is het vermogen nog te weinig dan zijn er nog firma's als VAG Techiek die er verantwoord nog wat PK en Nm uithalen voor wat euro's
 
  • Leuk
Waarderingen: CDO

Captain Hook

Forumguru
Wat @EdK ook al zegt; zo weinig kilometers in zoveel jaar?

Vraag me af of dat nou ook wel zo oké is...
Iemand koopt een, vrij dure 4x4 sleurauto, en gebruikt 'm dan nauwelijks? :unsure:
 

CDO

Forumguru
Wat @EdK ook al zegt; zo weinig kilometers in zoveel jaar?

Vraag me af of dat nou ook wel zo oké is...
Iemand koopt een, vrij dure 4x4 sleurauto, en gebruikt 'm dan nauwelijks? :unsure:
voor mij is het zeker ok, ieder jaar netjes onderhoud gehad ( aantoonbaar bij de dealer). En ja er zijn mensen die een dikke auto kopen en er weinig mee rijden, daar ben ik dan weer blij mee.
 

CDO

Forumguru
Wonen er zoveel oude vrouwtjes bij je in de buurt ??? :D
Cabrio = hobby. 11 jaar geleden gekocht met 48k op de teller, per jaar een paar duizend erbij en dan gaat het niet zo hard. Netjes ieder jaar nieuwe olie en filter en een beetje slim onderhoud.
 

CDO

Forumguru
en qua vermogen @EdK ik denk dat ik goed van de plek kom zo dus chippen zie ik nog niet zo snel gebeuren. Het electrogeweld ( de achtbaan experience zeg maar) bevalt me matig tot niet. Mijn evenwichtsorgaan kan daar schijnbaar niet zo goed tegen. Nu redelijk vergelijkbare prestaties met hetgeen ik had en dat vond ik prima.
Qua schakelgedrag ga ik het meemaken, als me dan niet bevalt ga ik me eens oriënteren op de mogelijkheden. Dat heel laag in de toeren rijden druist toch een beetje tegen mijn gevoel in.
 
Bovenaan Onderaan