CD-wisselaar in skoda fabia combi

mister9

Actief lid
Ik heb gisteren een skoda fabia combi gekocht! Nu zit daar een navigatie en cd-wisselaar in van VDO Dayton.
De cd-wisselaar heeft als type CH0400. Heeft iemand enig idee hoe ik de cd daar in / eruit krijg? Ik krijg alleen het fronje open met de knop Eject.

Alvast super bedankt.

Groet,

Sam
 

joergarms

Senior Member
IS het een wisselaar van DIN formaat?? Die hoort bij de Navi-radio van vdo.
Ik heb die combi ook gehad, opzich wel fijn, behalve dat de radio blauwe verlichting had.
In de wisselaar moet een magazijn zitten, anders kun je er ook geen cd's mee afspelen.
Als het de 4-cd wisselaar is, heb ik hier nog wel een magazijn voor je liggen in de doos.
 

mister9

Actief lid
Ja klopt, hij hoort bij de navi-radio van VDO inderdaad. Er zit wel een magazijn in, die zie ik zitten als ik het klepje frontje open doe. Maar hoe krijg ik dat magazijn eruit??? En kan ik dan gewoon via die navi-radio de cd's benaderen?
 

joergarms

Senior Member
voor zover ik me herinner, zit er een knopje eject op de wisselaar, die moet je lang indrukken, 5 sec geloof ik, dan geeft ie het magazijn vrij.
Als je 'm laadt met cd's, daarna weer terugplaatst, kun je de wisselaar mits goed aangesloten benaderen om te laten afspelen.
Succes ermee!
 

mister9

Actief lid
Er zit geen knopje met eject op de wisselaar. Er zit enkel een knopje eject op het fontje. Daarmee klapt het frontje open. Dan zie het 4-disc-magazijn zitten. Daar zit wel een wit soort van knopje op, maar die doet niet, al druk ik er 40 seconden op. Verder kan ik zo geen eject knopje vinden.
 

Fabia

† In Memoriam
Kijk anders ff op de site van VDO Dayton, vaak kan je daar wel een gebruiksaanwijzing vinden.
 

Fabia

† In Memoriam
Er staat er eentje te koop op Marktplaats, misschien dat de eigenaar de gebruikshandleiding voor je wilt kopieeren? Of bel of mail: Siemens VDO Trading BV
Schipholweg 275
1171 PK Badhoevedorp

Openinghours
maandag t/m vrijdag 8:30 am tot 17:15 pm Telephone: 0900-INFOVDO (4636836)
ca.10 cent per minuut

E-mail: nl@vdodayton.com
 

Gieliovd

Forumguru
Dat is apart... meestal is dat elektronisch gestuurd. Ik heb er ook een gehad, van Pioneer dan wel te verstaan, maar die kwam met magazijn en al naar buiten als ik op EJECT drukte.

Ik heb hier nog een magazijn liggen van eeeuh ff kijken.. Kenwood! 6 CD'tjes. Zal dus wel niet passen, anders mocht je hem zo hebben.

Zit er geen nood knopje op? In te drukken om het vergrendelsysteem los te laten?

Misschien is het een doordruk systeem. Cassette indrukken en dan komt hij naar boven.

Succes he!
 

joergarms

Senior Member
Het is al even geleden dat ik die radio gehad heb, maar is het niet zo dat je door het knopje waarmee het frontje kantelt, langer in te drukken ook het magazijn vrijgeeft? Zoiets staat mij namelijk nog bij. succes
 

mister9

Actief lid
Het knopje waarme het frontje kanteld, is niet electronisch. Dat knopje "duwt" het frontje naar voren, zeg maar het cassetebanje principe. Lang inhouden helpt helaas ook niet.

Ik zie trouwens ook helemaal geen lichtjes branden of knipperen of de wisselaar. Klopt dat? Wel op de navi-radio die er boven zit, die werkt prima.
 

Gieliovd

Forumguru
Het knopje waarme het frontje kanteld, is niet electronisch. Dat knopje "duwt" het frontje naar voren, zeg maar het cassetebanje principe. Lang inhouden helpt helaas ook niet.

Ik zie trouwens ook helemaal geen lichtjes branden of knipperen of de wisselaar. Klopt dat? Wel op de navi-radio die er boven zit, die werkt prima.
Je hebt dus een DIN wisselaar? Die onder je radio zit?

Druk daar dan gewoon eens op EJECT?
 

mister9

Actief lid
Nogmaals, het knopje EJECT, zorgt er alleen voor dat het frontje naar voren kantelt. Voor de rest gebeurt er niets. Ook niet als ik het knopje langer inhoudt, of als ik harder duw.
 

Gieliovd

Forumguru
Nogmaals, het knopje EJECT, zorgt er alleen voor dat het frontje naar voren kantelt. Voor de rest gebeurt er niets. Ook niet als ik het knopje langer inhoudt, of als ik harder duw.
Nee, nee begrijp me niet verkeerd.

Ik ga er vanuit dat je op EJECT duwt op de CD wisselaar.

Als je nou op EJECT duwt op de radio zelf, welke de wisselaar bedient.. de head unit, control unit, wat jou past.

Wellicht koppelt hij hem los en komt je magazijn om je oren waaien!
 

joergarms

Senior Member
To Gieliovd, dit is een VDO wisselaar, die heeft inderdaad een mechanisch knopje om het frontje te kantelen.

To Mister9, als je geen lampjes ziet branden, dan is de aansluiting niet goed. simpelweg te controleren door op je radio de cd-wisselaar te kiezen. ik kan me herinneren dat bij de kabel een keer niet goed zat, toen kreeg ik de melding om een wisselaar aan te sluiten.
Dus trek de radio even los, en dan weet je het, het is een grijze ronde stekker meen ik.
Op de wisselaar moeten lampjes branden, daar zie je namelijk ook welke cd geladen is. Welk type radio heb je precies?? Ik had toen geloof ik de ms 4200, die heeft een heldere achtergrond verlichting, blauwe lampjes, enz.
 

mister9

Actief lid
Als ik voor de cd's kies op de radio, dan zie ik alleen de cd die in navi-radio zelf zit. Maar als de wisselaar leeg is, dan is het toch logisch dat die daar geen cd's van herkent. Moeten er ook lampjes branden op de wisselaar als de wisselaar leeg is?
 

joergarms

Senior Member
ja de cd wisselaar moet in ieder geval herkent worden, leeg of vol maakt niet uit. Welk type radio heb je?? ik plaats ff een foto van mijn vorige auto waar die radio inzat.
Heb je de boel al losgehaald om te controleren??
Vergelijk jouw systeem even met mijn foto, dan weten we in ieder geval zeker dat we over dezelfde radio praten:D
 

Bijlagen

  • VW Polo interieur klein.JPG
    VW Polo interieur klein.JPG
    44,6 KB · Weergaven: 21

Gieliovd

Forumguru
Wat is dat voor vreemd merk auto? Chinees importspul ofzo?

Ik heb ook wel een tijdje zo'n systeem gehad, de wat oudere.. ik vind het 3 keer niks met die pijlen en bediening.
 
Bovenaan Onderaan