CD Player

Status
Niet open voor verdere reacties.

luma

Nieuw lid
Ik bezit een Superb iV van november 2020; volledig uitgerust maar spijtig heeft hij geen CD speler.
In het handschoenkastje is een doos gemonteerd die heel veel gelijkt op de afmetingen van een CD speler;

Wat is deze doos ? Kan die eruit gehaald worden en vevangen door een CD speler ? Welke ? en hoe aansluiten ?

Ik meen mij te herinneren dat in de VW Passat op dezelfde plaats een CD player gemonteerd was met een mogelijkheid om een SD kaartje te plaatsen;

in de werkplaats zijn ze heel vaag in hun reacties; spijtig.

bedankt bij voorbaat,

luc

Bijlagen

• binnenzijde handschoenkastje (2).jpg
    binnenzijde handschoenkastje (2).jpg
    1,5 MB · Weergaven: 17

hemi24

Forumguru
Voorheen zat op die plek inderdaad een unit waar de SD kaarten in werden gestopt. Nog een paar jaar eerder zat daar ook nog een CD-speler in.
Maar dat was ten tijde van de MIB1/MIB2 systemen…
Jouw auto heeft een nieuwe generatie multimedia systeem, het zogenaamde MIB3 systeem en daar kun je geen CD speler meer aan koppelen.

• Leuk
Waarderingen: luma

leon-cupra

Forumguru
Is al een hele lange tijd dat er geen cd-speler meer in zit. Onze Superb (die nu 5 jaar is) was onze eerste wagen zonder CD-speler. Stiekem wel heel blij mee. Kids luisterden toen enorm veel naar plop, k3 en consoorten … allemaal op CD :deuk:

Denk dat je jezelf een beetje zal moeten aanpassen aan de huidige technologieën: Spotify, CarPlay, …

Japanese Power

Donateur
Bijna 20 jaar geleden converteerde ik al mijn CD’s naar hoogwaardige FLAC bestanden en heb ik al m’n CD’s de deur uit gedaan. Ik heb ook geen enkele mogelijkheid meer in huis om überhaupt CD’s of DVD’s af te spelen. Ik denk bijna dat je een inhaalslag moet maken naar de huidige standaard…

Cordoba

Forumguru
Ik vind het leuk om af en toe door de CD-bakken in de kringloop te gaan, om te zien of ik nog wat leuke CD's kan vinden. Met behulp van een externe CD-speler aan de laptop zet ik de muziek over op een USB-stick of SD-card en kan ze dan in de auto afspelen. Scheelt een hele hoop gesleep met CD's (en het wisselen).

luma

Nieuw lid
Hallo iedereen,
ik moet hier toch wat recht zetten;
Ik heb echt de treinaansluiting niet gemist met de moderne technologie ; mijn woning puilt uit van moderne snufjes, verbindingen tussen Smart TV met Home theater,PC's verbonden met laptop, smartphone en Ipad;
maar ik heb nog steeds een platenspeler, en neem LP's op, op USB of PC; onlangs nog high end CD player gekocht, ook Blue ray speler voor de DVD's;
Videospeler met cassettes; cassette player van Philips met muziek; JVC video camera; scanner voor dia's, enz...
maar ik hou ervan om CD mee te sleuren, hoezen en doosjes ; vandaar mijn vraag;
spijtig dat er ook geen aansluiting is voor SD cards; moet dan ook weer via card reader;
bedankt voor jullie feedback;

in mijn Superb zit dus een Canton installatie, maar de bas-LS die in de normale Superb zit , is in mijn Plug in uitvoering weggelaten; spijtig.

de radio speelt goed, maar niet beter als de B&O in de Ford Focus van mijn zoon.

Het Columbus navigatie pakket kan naar mijn mening ook niet tippen aan het pakket dat ik had in mijn Opel Vectra;
bij Opel kon ik een menu oproepen dat een overzicht gaf van de problemen op de weg; ook was een hoogtemeter voorzien;
en dit allemaal zonder extra abonnement. Bij Skoda kost at 49 € er jaar Skoda connect !!
Waarom moet je steeds het klavier wijzigen van Qwerty naar Azerty; kan dat niet vast ingesteld worden, zoals zoveel andere dingen;
waarom kan ik de kofferklep niet sluiten via de toets op de middenconsole, waarmee ik de klep kan openen?
De kofferklep bedienen met een voetbeweging is ook omslachtig; steeds meerdere malen proberen;

Besluit; ik ben wel tevreden met de wagen, maar er zijn toch wat dingen die veel beter zouden moeten kunnen;

Okki

Donateur
Had hem wel thuis, maar niet in de auto. Bij een cassette (van de Beatles) kwam de lengte ws niet goed uit. Halverwege het nummer sprong hij naar de volgende track om daar het lied te vervolgen. Als ik het nummer wel eens hoor, moet ik daar altijd aan denken.

CD' s op vakantie mee was altijd lastig kiezen. Uiteindelijk een Apple iPod met alle muziek vanaf CD's erop meegenomen. Dat was handig omdat je die ook op het vakantieadres kon afspelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan