Amundsen CD/DVD mogelijkheid op Amundsen in een O3 of niet

DannyG

Forumguru
Beste forumleden,

Eerst even ter verduidelijking: onze wagen wordt pas begin mei verwacht, dus moet ik terugvallen op handleidingen en documentatie van het internet.

Uit de handleiding van het Amundsen infotainment systeem van de O3 MY2016 geraak ik er in ieder geval niet uit. Als je zo'n systeem hebt, kan je dan CD's of DVD's afspelen of niet? Op enkele fora wordt gesteld van niet. In de handleiding vind ik er ook niets van terug maar de handleiding van de wagen laat hier en daar foto's van het handschoenenkastje zien waar er in het deel waar de SD-kaartslots toch een CD-sleuf lijkt te zitten.

Dus is het mogelijk om CD's af te spelen of moet ik tijd gaan vrijmaken om al mijn muziek-CD's naar mp3 om te zetten en op een SD-kaartje te kopiëren :arghh:.

Alvast bedankt om te antwoorden.

Groetjes,

Danny
 
Hoi Danny, in het Admundsen systeem kun je gewoon CD's afspelen; er zit idd een CD / DVD slot ingebouwd, evenals 2 SD slots. (in het handschoenkastje)
Standaard kun je echter DVD's niet bekijken; dit schijnt vrij te schakelen te zijn via VCDS
 

DannyG

Forumguru
Bedankt voor de supersnelle reactie @Henkiedeknip :thumbsup:. Dan moet ik mijn tijd niet gaan steken in het "digitaliseren" van mijn CD-collectie :).

Dvd's zijn in principe niet belangrijk voor ons.

Groetjes,

Danny
 
Graag gedaan...ik zou echter serieus overwegen om af eens een uurtje CD's te rippen naar mp3 en een complete verzameling aanleggen op een SD-kaartje; dat scheelt in de auto heel veel opbergruimte (voor de CD's), wisseltijd e.d.
 

DannyG

Forumguru
@G.P. OK, bedankt voor je repliek. Heb je dat ergens gelezen of heb je zelf een MY2016? Op meerdere fora ben ik dit inderdaad tegengekomen, maar er stond nergens een MY bij vermeldt.

Als het waar is, is het wel een beetje krom van SKODA. Eigenlijk hoort een CD-speler gewoon op een standaard autoradio. Krijg je een infotainmentsysteem, dan moet je het allerduurste model kiezen omdat je anders die basisfunctionaliteit mag vergeten :facepalm:. Enfin, het zat in een gratis pack bij een actie voor het Brusselse autosalon dus heeft het ons niets gekost.

En laat ik het dan maar positief bekijken: het handschoenenkastje wordt dan niet meer "vervuilt" door talloze CD-doosjes :jaja:

Groetjes
 

DannyG

Forumguru
Graag gedaan...ik zou echter serieus overwegen om af eens een uurtje CD's te rippen naar mp3 en een complete verzameling aanleggen op een SD-kaartje; dat scheelt in de auto heel veel opbergruimte (voor de CD's), wisseltijd e.d.

Ik zal er het komende weekend eens aan beginnen :). Zoals ik zojuist ook al zei: het scheelt wel in "handschoenkastvervuiling". :D

:koffie: Doei
 

DannyG

Forumguru
Ik heb destijds een MY2015 besteld (Bolero met CD-speler) en 6 maanden later een MY2016 ontvangen. Zonder CD-speler. Die krijg je in NL alleen bij een Columbus.

Overigens zie ik nu pas dat je in Vlaanderen woont. Ik weet niet of de keuze om het in MY2016 zonder CD-speler te doen, een keuze van de importeur is of van de fabriek.

Hoi G.P., het zou inderdaad kunnen dat het een beslissing van de importeur is of er al dan niet een CD-speler aan wordt toegevoegd, zeker omdat de speler afzonderlijk van de hoofdunit geïntegreerd zou zitten.

Misschien mijn vraag dan een beetje aanpassen:
Zijn er op dit forum leden die uit Vlaanderen komen (importeur d'Ieteren dus) die reeds een MY2016 in hun bezit hebben met het Amundsen infotainment systeem die me kunnen vertellen of er dan standaard een CD-speler in zit of niet?

Met dank bij voorbaat :).

Groetjes
 

DannyG

Forumguru
Ervan uitgaand dat er ook een telefoniepakket in zit, zou je de muziek ook op je telefoon kunnen zetten. Koppelen via Bluetooth of hoofdtelefoonaansluiting van de telefoon.

Keuzes...

Tja ... die koppeling telefonie en BT zit er inderdaad standaard op ... maar ik bezit een standaard GSM-etje van 20€, dus geen slimme foon :jaja: (jaja ... die zijn er nog).

Dan denk ik dat mijn simpelste optie gewoon rippen op SD kaart het eenvoudigste zal zijn.

Wel erg geschikt dat je alternatieven aanbiedt :thumbsup:

Greetz
 
  • Leuk
Waarderingen: G.P.

Kenei85

Senior Member
@DannyG , momenteel op bol mooie promo op SD kaartje van 64gb rond de 30eur denk ik. Had ook zo één besteld, kan al een pak muziek op
 

DannyG

Forumguru
@DannyG , momenteel op bol mooie promo op SD kaartje van 64gb rond de 30eur denk ik. Had ook zo één besteld, kan al een pak muziek op

Bedankt voor de tip, maar ik heb nog een aantal SD kaartjes van tussen de 8 en 32GB liggen en dat krijg ik voorlopig nog niet vol ;).
 

Antera

Donateur
Er zijn Leon's van 2016 die wel; een dvd speler hebben maar helaas niet allemaal. Of ze dit ook doorvoeren op de skoda geen idee. In ieder geval zit er standaard geen lezer in voor de DVD's helaas. Vrijschakelen is dan ook niet mogelijk aangezien dit geen software beperking is
 

DannyG

Forumguru
Er zijn Leon's van 2016 die wel; een dvd speler hebben maar helaas niet allemaal. Of ze dit ook doorvoeren op de skoda geen idee. In ieder geval zit er standaard geen lezer in voor de DVD's helaas. Vrijschakelen is dan ook niet mogelijk aangezien dit geen software beperking is

Dag Mark,

Dan zal het afwachten worden dus :). Ik begin al gewoon met rippen (DVD's heb ik eigenlijk niet nodig maar heb het er maar bij getypt) ... dat kan nooit kwaad ;).

Groetjes :doei:
 

fonzamundo

Forumguru
Heb onlangs ook eentje besteld (met Amundsen) en de dealer wist mij direct te zeggen dat dit eentje zal worden ZONDER CD-speler... Is overigens besteld een tweetal weken terug. (nvdr: in België dus :D
 

DannyG

Forumguru
Dan zal ik me er maar bij neerleggen hé ;). Het is eigenlijk helemaal niet zo'n ramp maar toch enigszins verwonderlijk dat er binnen eenzelfde modellenreeks plotsklaps wordt overgeschakeld.
Maar kom ... het handschoenenkastje zal nu niet meer uitpuilen van de CD-doosjes. Is moeder de vrouw ook weer content :cheer:.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Danny
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan