carputer

Ik ben eigenlijk terecht gekomen in het "tuning" wereldje doordat ik een computer in mijn auto wilde.

Ik had graag GPS-muziek-film... in mijn wagen gehad dus ben ik op zoek gegaan, ondertussen steekt (bijna) alles in mijn wagen.

Het schermpje moet ik nog aansluiten en de achteruitrijcamera ook, derest is gemonteerd.

Ook heb ik zelf een skoda-skin ontwikkeled voor de carputer.

Nu mijn vraag...

Zijn er hier eigenlijk nog mensen die een computer in hun Skoda hebben ingebouwd?

Als er interesse is in die skin, het is er eentje voor Roadrunner en stuur me maar een pm dan kan je hem ook krijgen.

Jpoers

Lid
hebben jullie toevallig ook specs van deze carputers?
en hoe doen jullie dat met je stroomvoorziening?
en hoe snel start die op? direct gebruikbaar of duurt dit ff?
en hebben jullie ook nog afbeeldingen?

erg nieuwsgierig. /forum/images/graemlins/laugh.gif:D

In actie met zelf ontwikkelde skin...

1001386medium5gr.jpg

Het slachtoffer dat onder de zetel gemonteerd is...
1001391medium8hr.jpg

Thumbpad en gps-muis

1001381medium6co.jpg

Kabelboom die vanonder de passagiersstoel tevoorschijn komt
1001395medium9um.jpg

Laptop onder de passagierszetel gemonteerd
1001405medium7lw.jpg

Ik heb ook nog ergens foto's van de geinstalleerde gps-muis, die zal ik later nog wel posten.

Ook wordt normaalgezien dit weekend de achteruitrijcamera ingebouwd en foto's zullen ook nog volgen dan.

nope, ik zet hem aan wanneer ik dat wil, de powerbutton zit juist aan de hendel waarmee je de zetel kan verschuiven.

Ik vind het ook niet nodig om de pc iedere rit aan te hebben, als je eventjes naar de winkel gaat heb je die toch niet nodig.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

hebben jullie toevallig ook specs van deze carputers?
en hoe doen jullie dat met je stroomvoorziening?
en hoe snel start die op? direct gebruikbaar of duurt dit ff?
en hebben jullie ook nog afbeeldingen?

erg nieuwsgierig. /forum/images/graemlins/laugh.gif:D

[/ QUOTE ]

mijn carputer is eigenlijk een afgedankt laptop, 550mhz, 192mb ram, 30gb harde schijf.
De meeste mensen gebruiken een epia bordje, 1000 of 1200mhz met 256 of 512mb ram.

In mijn geval heb ik zo een speciale auto-laptop-adapter gekocht en die zet dan de 12volt uit de sigstekker om naar 15v voor de laptop.
als je dan een epia bordje gebruikt kan je beter een opus of m1/m2 voeding kopen, de m2 geeft 160 watt (ruimschoots voldoende) en die sluit je dan gewoon aan op je accuklemmen aan.

Het opstarten hangt echt van systeem tot systeem af, sommige mensen hebben een boot-time van 25-30 seconden en hebben dan ook hun pc aangesloten op de afstandsbediening van hun wagen en tegen dat ze hun gordel aan hebben is de pc geboot.
De mijne doet er ongeveer een minuut over.

Hier dan ook ineens nog een foto van de geinstalleerde GPS-muis

1002017nq8.jpg

Jpoers

Lid
ik neem aan dat je muziek dus niet via je carputer gaat. je gebruikt hem dus voor je achteruitrijcamera, navigatie? en nog meer functies??

ik gebruik hem voor alles, muziek (soms luister ik ook gewoon radio via mijn hu), gps, films, en eventueel spelletjes, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden, alles wat je met een pc kan kan je ook met je CPC.

achteruitrijcamera gaat niet over de pc maar rechtstreeks via het schermpje.

VEEJAY

Forumguru
goed bezig man, wat kost het allemaal bij elkaar?

Mijn droom is via WIFI nieuwe liedjes naar de harde schijf te sturen op het moment dat ik de carport inrij...

Wat ik nog belangrijker zou vinden is een soort PDA simulator zodat ik TOMTOM kan draaien via de pc..

</font><blockquote><font class="small">Citaat: VEEJAY</font><hr />

goed bezig man, wat kost het allemaal bij elkaar?

Mijn droom is via WIFI nieuwe liedjes naar de harde schijf te sturen op het moment dat ik de carport inrij...

Wat ik nog belangrijker zou vinden is een soort PDA simulator zodat ik TOMTOM kan draaien via de pc..

[/ QUOTE ]

Hoeveel dat kost, hangt af van wat je wil, een gewoon touchscreen 7" schermpje kost 250 euro, en dan nog wat hardware.

TomTom draaien op een gewone pc is een slecht idee, dat draait veel te sloom, je kan beter mapmonkey of freedrive gebruiken (destinator)

Tuurlijk kan je via wifi alle liedjes naar je carpc overhelen, das totaal geen probleem...

Bovenaan Onderaan