Carplay

Hallo,
ik heb een skoda octavia combi van november 2016. volgens de apple website zou er apple carplay op moeten zitten. maar ik krijg deze niet aan de praat. wel krijg ik de gewone sync via bleutooth werkend, maar dan kan ik alleen bellen. ik wil ook mn muziek etc afspelen. als ik mn iphone via de usb kabel aansluit gebeurd er niks. wie kan me uitleggen hoe het zit?
 

Afrit13

Forumguru
Wat voor radio zit er in, wat gebeurt er wél als je de usb-kabel er in steekt en wat niet?
Welke menu-opties heb je geprobeerd etc.?

Vragen, vragen, vragen.

En het zou zo maar kunnen zijn, dat het überhaupt nog niet geactiveerd is in jouw auto. Maar daar zou je dan in de juiste menuoptie in ieder geval een melding van moeten krijgen.
 
de gewone standaard radio met navigatie. als ik de usb kabel erin steek, geeft het display even aan iets van " leest USB" oid en verder gebeurd er niks.
 

Rallye

Forumguru
Er zijn twee navigaties mogelijk in de 2016 Octavia: MIB2 Amundsen (navigeert vanaf de SD in het dashboardkastje) en MIB2 Columbus (navigeert vanaf de ingebouwde HD). Bij de Columbus was Smartlink (de combinatie van Android Auto en Apple CarPlay) meestal standaard geactiveerd, bij de Amundsen niet.

Ervan uitgaande dat je een Amundsen hebt, zou het wel eens kunnen dat bij jou Smartlink niet geactiveerd is. Heb je een menupunt Smartlink, en wat zegt je navi als je dat menupunt kiest?
 
gezien de DS kaart in het dashboard heb ik dan idd een Amundsen. als ik de smartlink selecteer, dan geeft ie aan dat deze middels een activatiesleutel actief gemaakt moet worden. ik heb de auto tweedehands gekocht, en dus heb ik die niet.
hoe kan ik hier aan geraken of moet ik dan naar een skoda dealer, en dat zal dan wel geld kosten zeker?
 

Antera

Donateur
@jasper78 Ik kan dit voor je activeren ( tegen een schappelijke prijs waar je vrolijk van word) afhankelijk wat je erin hebt zitten. Whastapp me op onderstaand nummer en kijken we naar de mogelijkheden geen probleem.
 

Rallye

Forumguru
Klopt, dan zie je geen handtekeningen. Is ook niet bevorderlijk voor je interpunctie trouwens ;)

E3BF958C-EEB4-4985-9131-19BC1D2F3B1C.jpeg
 
Bovenaan Onderaan