Carplay verbinding valt weg

In mijn nieuwe Octavia maak ik graag gebruik van Apple Carplay, de verbinding wordt automatisch draadloos tot stand gebracht, vrij snel ook. Tot zover geen klagen, maar herhaaldelijk valt de verbinding weg met Carplay, dan stop de muziek (Spotify) om vervolgens weer terug te komen. HHet wordt vervelend als ik de radio aan heb, en Carplay verbind opnieuw, dan gaat de radio namelijk uit en over naar Carplay, maar daar wordt niets afgespeeld,, ik was immers radio aan het luisteren

Iemand hier die dit toevallig herkend? @Antera heeft de software onlangs gecontroleerd, deze is op de laatste versie afgeleverd.

Gr. Jurgen
 
Idem hier, bedraad carplay werkt prima, wireless carplay is een ramp , disconnect & reconnect om de haverklap. (Sw 1896, 1941, 1969, maakt allemaal geen verschil)

Zal spotify eens verwijderen..
 
Ik kan Spotify bij wijze van test natuurlijk verwijderen, geen probleem. Maar wat ga ik dan aan muziek luiteren :unsure:... Maar goed, uitsluiten doe je door factoren te elimineren, zal hem vandaag eens verwijderen
 
Idem hier, bedraad carplay werkt prima, wireless carplay is een ramp , disconnect & reconnect om de haverklap. (Sw 1896, 1941, 1969, maakt allemaal geen verschil)

Zal spotify eens verwijderen..
Stomme vraag, ik heb de handleiding ook niet gelezen... Maar welke van de twee USB aansluitingen gebruik je voor de bedrade versie van Carplay dan?
 
zojuist even getest zonder spotify, wireless carplay blijft om de haverklap disconnecten / reconnecten met de melding: Apple carplay verbinding is onderbroken
 
Oh, ik heb het nog niet getest, maar die moeite kan ik me dus besparen.
Het is bij mij heel wisselend, ene keer geen enkel probleem andere keer om de have klap onderbrekingen.
Zal een software ding zijn, denk dat ik me erbij neer moet leggen of Carplay bekabeld gaan gebruiken.

Ik heb geen Android telefoon, maar ben wel benieuwd of Android auto hier ook last van heeft
 
Hmja, ik had me er ook al bij neergelegd. Wireless carplay is een leuke gimmick, maar wel een accu leegtrekker , daarnaast mist mijn auto de optie de draadloos laden optie, dus ik gebruik nu gewoon een kabel als ik carplay gebruik..
 

Lean79

Nieuw lid
Ik heb erg goede ervaringen met een enkele weken terug aangeschafte carlinkit om wired carplay wireless te kunnen gebruiken. Kabel nu niet meer nodig. Erg stabiel. Stabieler dan eerst met de kabel voor mijn gevoel. Op mijn dagelijkse woon-werkverkeer (25 km enkele reis) valt het leegtrekken van de batterij mij persoonlijk erg mee (2 a 3 procent).
 
Laatst bewerkt:
Beetje off topic, ik heb wel de optie om draadloos te laden maar mijn iPhone 15 kan hier niet tegen blijkbaar. Hij wordt zo heet door het draadloos laden dat de telefoon stopt met functioneren. Apps stoppen met functioneren en geven een melding dat de zijn uitgeschakeld omwille van tempratuur overschrijding....
I rest my case, ik heb weer mijn houder op het dashboard geplakt en accepteer het wegvallen wel. Meestal gaat het goed, soms minder. Het is niet anders
 
Bovenaan Onderaan